The Angry Birds Movie

Originaltitel: Angry Birds
Regissör:Clay Kaytis, Fergal Reilly
Utgivningsår:2016

Om The Angry Birds Movie:

När en ö befolkad av glada fåglar utan flygförmåga besöks av mystiska gröna svin, är det upp till Red, Chuck och Bomb att ta reda på vad svinen har för avsikter.

Titel: The Lone Ranger
Originaltitel: Hansel and Gretel: Witch Hunters
Regissör: Tommy Wirkola
Genre: Komedi, Action, Skräck, Fantasy
Hansel and Gretel: Witch Hunters

Jason Sudeikis (röst), Josh Gad (röst), Danny McBride (röst), Maya Rudolph (röst), Bill Hader (röst), Peter Dinklage (röst), Sean Penn (röst), Keegan-Michael Key (röst), Kate McKinnon (röst), Tony Hale (röst), Hannibal Buress (röst), Ike Barinholtz (röst)

Jon Vitti

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action

Finland, USA
Diskussioner om The Angry Birds Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Angry Birds Movie (32 st)
pappy (Anmäl)   8/6 2018
Mräkligt, känns som att den till stor del handlar om invandringen i Europa. Tyskland (gul+röd+svart) ska hämta the mighty eagle, "or defender of liberty" (USA), för att göra sig av med grönvita grisar (muslimer). Största behållningen är att spana efter subtila rasistiska budskap. Det räddar tvåan :)
AngelsDiary (Anmäl)   20/3 2018
Eftersom den riktar sig till barn är den väl helt okej.
Robkiller (Anmäl)   14/1 2018
Tecknad barnfilm som underhåller med humor på en lagom nivå. Är väl inte mycket till handling, men det har väl inte spelet heller.
Lillpricken (Anmäl)   24/11 2017
Jätterolig film även om kommunisten "karlmats" hittar dolda, rasistiska budskap i den. Det borde upprättas en diagnos eller ett namn på företeelsen när människor hittar rasism i allt. Rasismofobi eller något?
Grillo (Anmäl)   6/10 2017
Asrolig. Tråkmånsarna som yrar om rasism är askonstiga. Sedan när är det dåligt att kämpa emot en invasionsstyrka vars mål är att bokstavligt talat äta ens barn? Invasion är inte invandring.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Angry Birds Movie