The Arrival II

Originaltitel: The Second arrival
Regissör:Kevin Tenney
Utgivningsår:1998

Om The Arrival II:

Uppföljaren till 'the Arrival' från 1996, börjar med att Jack får ett brev från sin bror Zane som just har dött, brevet berättar om en utomjordisk plan att utrota jordens befolkning. Jack ansluter sig till en grupp forskare som försöker stoppa utomjordingarna.

Titel: The Arrival
Originaltitel: The Arrival
Regissör: David Twohy
År: 1996
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium
The Arrival

Michael Sarrazin, Jane Sibbett, Patrick Muldoon, Catherine Blythe, Michael Scherer, Larry Day, Steve Adams

Mark David Perry

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

The Arrival Agenda

Filmnummer: 11914
Diskussioner om The Arrival II  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Arrival II (11 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:21 17/4
Det tragiska är att jag letat efter den här uppföljaren - och så denna besvikelse. Känns väldigt amatörmässigt gjord och effekterna är riktigt usla.
Robkiller (Anmäl)   9/12 2011
Väldigt lågbudget fortsättning på förra filmen. Helt annat upplägg i denna, vilket är förståeligt. Eftersom vi nu vet vad som försiggår så blir detta mer en actionfilm med två personer som kutar runt mest hela tiden och 2 "Arrivals" som försöker fånga dem. Skådespelarna är rätt usla och inte lika intressanta som i ettan. Effekterna är usla.... ljud och regi är väl hyfsade, men det ser ut som en tv-produktion. Går att se om man vill se lite mer vad som hände efter förra filmen, men den har inte värst många nya idéer och är inte i närheten av att vara lika bra.
Nitehawk (Anmäl)   15/8 2011
Inte lika bra som första filmen men jag gillar att den följer storyn bra... Se båda efter varandra så blir det som en enda lång härlig film :)
tpb (Anmäl)   19/12 2009
Dåligt manus, dåliga effekter, dåligt skådespeleri och resten av tekniken ska vi inte ens prata om.
Djason (Anmäl)   23/9 2009
Inte särskilt bra som så oftast uppföljare brukar vara. Duger att titta på men 1:an med Charlie Sheen är bättre, se starship troopers i stället med Patrick Muldoon, den är bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Arrival II