The Assassin

Originaltitel: The Assassin
Regissör:Jon Hess
Utgivningsår:1990

Om The Assassin:

En FBI-agent jobbar nere i Mexiko samtidigt som ett attentat sker mot en amerikansk senatmedlem. När agenten undersöker attentatet närmare finner han en stor komplott, frågan är om han är rätt man för att sätta dit de skyldiga.

Steve Railsback, Xander Berkeley, Pamela Guest, Nicholas Guest, Elpidia Carrillo, Sam Melville, Chuck Hicks, Martin LaSalle, Andrea Haro, Andaluz Russell

Beth Glazer, Anthony Peckham, Stephen Katz

Diskussioner om The Assassin  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Assassin (3 st)
Gordyal (Anmäl)   17/1 2015
Oinspirerande och karaktärslös B-rulle. Förutom en alkoholiserad Railsback bjuds vi även på ett anmärkningsvärt stort antal anmärkningsvärt korta och anmärkningsvärt omotiverade tuttklipp. Roligare än så blir det inte. (4/15)
Daed (Anmäl)   19/2 2014
Tråkig och oinspirerad dussinrulle.
Waldo Trumbull (Anmäl)   3/2 2014
Ytterligare en i raden av Railsbacks 'försupen agent/polis på dekis som räddar dagen'. Men storyn är hyfsat tät, vi bjuds på en del intriger och det är en hel del action, så det är definitivt inte ett komplett slöseri med tid. Kom bara ihåg att detta är typisk 80-tals-direkt-till-video-action, varken mer eller mindre.