The Asylum - Dödens Salar

Originaltitel: Session 9
Regissör:Brad Anderson
Utgivningsår:2001

Om The Asylum - Dödens Salar:

På ett övergivet mentalsjukhus brådskar en grupp asbestsanerare med att få klart sitt arbete inom utlovad tid. Det som egentligen skulle ha varit ett relativt enkelt uppdrag kompliceras av de spända relationerna inom arbetslaget - Hank har ett förhållande med Phils före detta och Gordon har problem med sin nyfödda baby. Olustkänslorna i gruppen växer, katalyserade av husets mörka förflutna. Mike lyssnar som besatt på upphittade band från sessioner med en patient med multipel personlighetssyndrom och när Hank försvinner spårlöst sätter rädslan sina spår. Mentalsjukhusets sista händelser visar sig bli de mest skrämmande av alla…

Titel: Villmark Asylum
Regissör: Billy O\'Brien
År: 2005
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction
Isolation

Brendan Sexton III, David Caruso, Stephen Gevedon, Peter Mullan, Paul Guilfoyle, Josh Lucas

Brad Anderson, Stephen Gevedon

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om The Asylum - Dödens Salar  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Asylum - Dödens Salar (187 st)
Trangor (Anmäl)   01:01 21/4
Inte en film jag vill se igen. Välgjord skräckfilm. Snygg omarbetning av den klassiska mentalsjukhusgenren.
gaskammarvalse (Anmäl)   8/2 2018
Lågmäld modern klassiker
gjoob (Anmäl)   1/2 2018
Annorlunda på ett för mig tilltalande sätt. Jag kan förstå om man är kluven till den, jag var också ganska tveksam fram till den sista halvtimmen ungefär, då händelseutvecklingen skruvades upp flera snäpp. Och den smått händelsefattiga början kompenseras för lite senare då saker och ting knyts ihop på ett bra och oförutsägbart sätt. Till synes triviala saker får mening. Med det sagt, lämnar den mycket öppet för olika tolkningar. Ruggigt obehaglig film. Och lysande skådespeleri. Inte lika bra som The Machinist, men minst lika ryslig.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
ingen höjdare