The Ballad of Buster Scruggs

Originaltitel: The Ballad of Buster Scruggs
Regissör:Ethan Coen, Joel Coen
Utgivningsår:2018

Om The Ballad of Buster Scruggs:

En antologi-western med sex olika historier där varje kapitel berättar en specifik historia om civilisationens utkanter.

Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Harry Melling, Tom Waits, Zoe Kazan, Bill Heck, Grainger Hines, Jefferson Mays, Brendan Gleeson, Jonjo O'Neill, Tyne Daly, Saul Rubinek, Chelcie Ross, Stephen Root, Willie Watson, Clancy Brown, Ralph Ineson

Ethan Coen, Joel Coen

Drama, Komedi, Western

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Ballad of Buster Scruggs  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ballad of Buster Scruggs (30 st)
marcus86 (Anmäl)   22:49 12/8
Är nästan upp och snuddar på 5:an. Härligt med alla kapitel helt utan sammankoppling. Svart humor när den är som bäst.
fridenpaden (Anmäl)   22:01 15/7
Om filmen bara hade följt Scruggs i 2 timmar hade det varit mycket roligare. Hade ingen aning om att detta var en episodfilm. Många var sega och hade inget riktigt avslut. Det fanns heller ingen röd tråd genom episoderna med undantag för att de utspelade sig i western på 1800-talet. Nä. Besvikelse som vanligt för Coen-bröderna.
Sture Stenhög (Anmäl)   22:21 12/7
Det här känns som en film som aldrig var menad att bli ett mästerverk. Det här är helt enkelt Coen-bröderna som gör en liten hyllning till en genre som de känner stor affektion till. Det är lättviktigt, men också underhållande, påhittigt och snyggt. Lägstanivån är hög, och ingen del sticker ut nämnvärt från mängden i varken positiv eller negativ bemärkelse. Men den med Zoe Kazan är nog den intressantaste, och det är den som det möjligen hade gått att göra en hel film på. En extremt stabil trea
isecore (Anmäl)   14:45 3/5
Produktionen är god men historierna ojämna. I bästa fall är det en trea, i sämsta fall en tvåa. Den pendlar fram och tillbaka. Känner mig generös och ger den en trea.
Golazo (Anmäl)   05:58 19/4
Skräp. B-skådisar. Det höga betyget på IMDB är mycket märkligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Ballad of Buster Scruggs