The Ballad of Buster Scruggs

Originaltitel: The Ballad of Buster Scruggs
Regissör:Ethan Coen, Joel Coen
Utgivningsår:2018

Om The Ballad of Buster Scruggs:

En antologi-western med sex olika historier där varje kapitel berättar en specifik historia om civilisationens utkanter.

Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Harry Melling, Tom Waits, Zoe Kazan, Bill Heck, Grainger Hines, Jefferson Mays, Brendan Gleeson, Jonjo O'Neill, Tyne Daly, Saul Rubinek, Chelcie Ross, Stephen Root, Willie Watson, Clancy Brown, Ralph Ineson

Ethan Coen, Joel Coen

Drama, Komedi, Western

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Ballad of Buster Scruggs  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Ballad of Buster Scruggs (22 st)
Bengt_a (Anmäl)   21:45 18/2
Fantastisk!
wasteoftime (Anmäl)   02:09 7/2
0,5
Björkman (Anmäl)   17:44 27/1
Småmärklig film uppdelad i minihistorier (som inte hör ihop med varandra) under westerneran med blandade utfall. Trots att det är kortare segment istället för en enda westernfilm hinner jag bli intresserad varje gång. Vissa historier är mer intressanta än andra såklart och egentligen är det bara en om en arm- och benlös skådespelare man kanske kunde skippat. Bra dialoger, bra skådespeleri och som helhet ett underhållande tidsfördriv. Stabil trea.
Barneyk (Anmäl)   02:41 11/1
Detta är bitvis fantastiskt, jag älskade den inledande kortfilmen. Sen är alla efterföljande mer eller mindre jättebra dom också. Men jag tycker inte att dom samverkar för att skapa en helhet som lyfter. Jag tycker även flera av kortfilmerna lämnar mig otillfredsställd. Men en trea känns snålt, detta är jättejättebra. Det är verkligen otroligt snyggt, även om ett par kassa CGI-effekter känn onödiga. Jag blir otroligt sugen på att se fler westernfilmer i den här andan men det finns få som engagerar mig och håller sån här klass. Nä, jag måste nog sätta en fyra ändå. En trea är för svagt. Men den är kluven, vilket är synd, jag önskar att dom delarna är älskade hade kunnat dominera fritt!
lucius (Anmäl)   18:48 1/1
nja, lite väl löst hängande storys. Brödernas person-regi och dialoger håller dock hög klass som vanligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Ballad of Buster Scruggs