De bedragna

Originaltitel: The Beguiled
Regissör:Sofia Coppola
Utgivningsår:2017

Om De bedragna:

Historien utspelar sig under amerikanska inbördeskriget på en internatskola för flickor i södern. När de avskärmade unga kvinnorna tar in en skadad fiendesoldat och ger honom skydd och vård stiger den sexuella spänningen, farliga rivaliteter bildas och tabun bryts i en oväntad vändning.

Titel: Korpral McB - anmäld saknad
Originaltitel: The Beguiled
Regissör: Don Siegel
År: 1971
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Krig
Korpral McB - anmäld saknad

Colin Farrell, Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Elle Fanning, Oona Laurence, Angourie Rice, Addison Riecke, Emma Howard, Wayne Pére

Sofia Coppola

Drama

Diskussioner om De bedragna  (0 diskussioner)
Kommentarer om De bedragna (30 st)
HerrNenne (Anmäl)   14:53 3/6
Den är onekligen intressant och snyggt gjord, men för mig fungerar det inte riktigt när saker brakar loss. Tycker en hel del karaktärer känns för dåligt motiverade i deras handlingar.
hsimpson (Anmäl)   23:21 17/5
Sömning och inte alls tät. Fotot är hyfsat, men alldeles för mörkt. Kändes betydligt längre än den var. Mycket besviken.
Tatty (Anmäl)   15:55 2/5
Filmen var rätt intressant tycker jag även om den var lite skum. Den kändes seg men började bli en aning spännande innan filmen slutade. Men jag tycker filmen var ändå skum för jag vet inte vilka som egentligen var onda?
Halofreak92swe (Anmäl)   16/11 2018
Lite för kort och tråkig. Tunn story. Farrell brukar vara grym men detta var nog en av hans sämre filmer.
the Feber (Anmäl)   31/8 2018
Plotten är grymt intressant, men genomförandet inte lika lysande. Karaktärsuppbyggnaden för samtliga karaktärer känns rumphugget. Filmen har stora problem med själva berättandet. Colin och Co är bra, men man köper inte riktigt händelseutvecklingen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De bedragna