De bedragna

Originaltitel: The Beguiled
Regissör:Sofia Coppola
Utgivningsår:2017

Om De bedragna:

Historien utspelar sig under amerikanska inbördeskriget på en internatskola för flickor i södern. När de avskärmade unga kvinnorna tar in en skadad fiendesoldat och ger honom skydd och vård stiger den sexuella spänningen, farliga rivaliteter bildas och tabun bryts i en oväntad vändning.

Titel: Korpral McB - anmäld saknad
Originaltitel: The Beguiled
Regissör: Don Siegel
År: 1971
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Krig
Korpral McB - anmäld saknad

Colin Farrell, Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Elle Fanning, Oona Laurence, Angourie Rice, Addison Riecke, Emma Howard, Wayne Pére

Sofia Coppola

Drama

Diskussioner om De bedragna  (0 diskussioner)
Kommentarer om De bedragna (27 st)
Halofreak92swe (Anmäl)   16/11 2018
Lite för kort och tråkig. Tunn story. Farrell brukar vara grym men detta var nog en av hans sämre filmer.
the Feber (Anmäl)   31/8 2018
Plotten är grymt intressant, men genomförandet inte lika lysande. Karaktärsuppbyggnaden för samtliga karaktärer känns rumphugget. Filmen har stora problem med själva berättandet. Colin och Co är bra, men man köper inte riktigt händelseutvecklingen.
Ramza (Anmäl)   7/8 2018
Börjar bra men tamt klimax.
abnormal (Anmäl)   1/8 2018
Bra foto och gillar att saker händer utanför "skärmen".
Håkan* (Anmäl)   5/5 2018
Det var spännande och filmen var speciell. Dock inget jag vill se igen och därmed det låga betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till De bedragna