Hotell Marigold

Originaltitel: The Best Exotic Marigold Hotel
Regissör:John Madden
Utgivningsår:2011

Om Hotell Marigold:

En grupp brittiska pensionärer med olika bakgrund får ett fantastiskt erbjudande: att spendera resten av sina liv på ett nyrestaurerat lyxhotell i Indien, Marigold hotell i Jaipur. Inget blir som de har tänkt, men de får alla uppleva olika sidor av Indien, och av hur det är att vara gammal. Baserad på romanen "These Foolish Things" av Deborah Moggach från år 2004.

Titel: Laxfiske i Jemen
Regissör: Tanya Wexler
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
Hysteria

Dev Patel, Judi Dench, Bill Nighy, Penelope Wilton, Maggie Smith, Tom Wilkinson, Ronald Pickup, Celia Imrie, Tina Desai, Lillete Dubey, Sid Makkar, Seema Azmi, Diana Hardcastle, Vishnu Sharma, Bhuvnesh Shetty, Rajendra Gupta, Neena Kulkarni, Jay Villiers

Ol Parker

Drama, Komedi

Storbritannien, USA, Förenade Arabemiraten
Diskussioner om Hotell Marigold  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hotell Marigold (84 st)
RustyFilm (Anmäl)   6/1 2018
Med hög medelålder på huvud-karaktärerna och ett tunt filmmanus har John Madden här skapat en beklaglig film. Visserligen är den tråkiga historien placerad i pittoresk och färgsprakande indisk miljö men det räcker inte för att underhålla. Troligen va avsikten att göra en ”feel-good” film, men så blev det ju inte.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
HerrNenne (Anmäl)   9/6 2017
Den bryter igenom och lyckas förmedla den feel-gooden den vill. Men det är klyschigt, det är stereotypiskt och filmen blir bättre när man fokuserar på stämningen och mindre på de små historierna den berättar.
92axha10 (Anmäl)   22/5 2016
För mig, lite väl gullig. Väldigt stereotypisk på vissa områden. Skådespelarinsatserna är bra men det borde man förvänta sig. Önskar bara att de fokuserat lite mer på karaktärerna, ingen har tid nog att briljera.
ModestyWilde (Anmäl)   1/2 2016
Underbar! Så skön.