The Big Short

Originaltitel: The Big Short
Regissör:Adam McKay
Utgivningsår:2015

Om The Big Short:

När fyra outsiders förutspår en bostadsbubbla som varken storbankerna, medierna och regeringen tror på får de en idé: The Big Short. En vågad investering leder dem till det moderna bankväsendets allra mörkaste hörn. Där måste de ifrågasätta allt och alla.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: George Gallo
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Middle Men

Steve Carell, Ryan Gosling, Christian Bale, Brad Pitt, Jeremy Strong, Rafe Spall, Hamish Linklater, John Magaro, Finn Wittrock, Marisa Tomei, Adepero Oduye, Tracy Letts, Melissa Leo, Byron Mann, Max Greenfield, Billy Magnussen, Wayne Pere, Tony Bentley

Adam McKay, Charles Randolph

Drama, Biografi

The Big Short: Inside the Doomsday Machine

Diskussioner om The Big Short  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Big Short (118 st)
dudson (Anmäl)   14:27 31/3
Njee fan så skitnödig film där dom slängt in kända skådisar i onödan. Är man en bank- nörd så är denna film för just dig.
GNStudios (Anmäl)   6/10 2018
Väldigt intressant handling och bra skådespelare. Minus för det dåliga klippet.
Albion (Anmäl)   22/5 2018
Fängslande och intressant kring kraschen och visst finns det vissa fördelar med formatet på berättandet men tyvärr också en hel del nackdelar. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i ett berättarjag tex. Sedan är vissa karaktärer skruvade åt ett fånigt håll som blir lite konstigt. Betyget landar ändå på en svag 4;a, dvs 4-
KyLLo (Anmäl)   20/5 2018
Uträknad fyra från Filmtipset. Tråkig handling och tråkig film. Ganska fult filmad med närgången kamera som flänger runt och försöker hitta skärpan. Till råga på allt över två timmar lång.
Gordyal (Anmäl)   6/4 2018
En pedagogisk inblick i finansvärlden i en film som överraskande nog aldrig blir tråkig. Men ska verkligen Hollywood peka finger på det här sättet? (8+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Big Short
Se filmen