The Big Sick

Originaltitel: The Big Sick
Regissör:Michael Showalter
Utgivningsår:2017

Om The Big Sick:

Den Pakistanfödde komikern Kumail och masterstudenten Emily faller för varandra, men de stora kulturkrockarna orsakar problem. När Emily får en mystisk sjukdom måste Kumail navigera sig igenom krisen med hennes föräldrar och hantera den emotionella dragkampen mellan sin familj och sitt hjärta.

Titel: 50/50
Regissör: Frank Lotito
År: 2015
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Good Ol' Boy

Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter, Ray Romano, Anupam Kher, Zenobia Shroff, Adeel Akhtar, Shenaz Treasury, Bo Burnham, Aidy Bryant, Kurt Braunohler, Rebecca Naomi Jones, Jeremy Shamos, David Alan Grier, Myra Lucretia Taylor, Linda Emond

Emily V Gordon, Kumail Nanjiani

Komedi, Romantik

Diskussioner om The Big Sick  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Big Sick (26 st)
Sillion (Anmäl)   03:39 7/2
En riktigt stark film om Kumail Nanjiani riktiga liv! Härlg, friskt och gripande!
vonadel (Anmäl)   04:13 30/1
Charmig. Gillar verkligen Zoe. Så naturligt begåvad på något sätt. Sticker ut från det generella rom-com dravlet. 7/10
Strongbow (Anmäl)   21:15 27/1
Fin feelgoodfilm. Svag fyra.
mammene (Anmäl)   28/10 2018
Jag måste säga att jag blev väldigt road av denna film, gjort i en lättsam ton men med ett allvar i botten. Det är en konst att inte låta det väga över och bli förlöjligande, vilket jag tyckte de lyckades med här. Sedan tyckte jag att den största komikern här var definitivt Ray Romano och även Holly Hunter. Kanske en ganska enkel komedi, men så länge man trivs i den så varför inte.
annihilat0r (Anmäl)   29/9 2018
En mysig film om kulturella svårigheter. Behjärtansvärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Big Sick