The Black Sleep

Originaltitel: The Black Sleep
Regissör:Reginald Le Borg
Utgivningsår:1956

Om The Black Sleep:

Sir Joel Cadman, en elak vetenskapsman, kidnappar sina offer och öppnar deras hjärnor för att försöka ta reda på hur han kan bota sin frus hjärntumör.

Titel: The Unearthly
Originaltitel: The Unearthly
Regissör: Boris Petroff
År: 1957
Genre: Skräck, Science Fiction
The Unearthly

Basil Rathbone, Akim Tamiroff, Herbert Rudley, Patricia Blair, Lon Chaney Jr, Bela Lugosi, John Carradine, Phyllis Stanley, Tor Johnson, Sally Yarnell, George Sawaya

Gerald Drayson Adams, John C Higgins

Skräck, Science Fiction

Dr. Cadman's Secret

Diskussioner om The Black Sleep  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Black Sleep (3 st)
Lotso (Anmäl)   25/9 2014
I sin helhet tyckte jag detta var en blandad film med både gott och dåligt. Jag gillade filmens idéer den kom med, atmosfären och slottet såg riktigt härligt ut och gav den där skräck stämningen som jag älskar. Basil Rathbone gjorde bra ifrån sig och var den som räddade de mest i filmen. Men jag kan inte förlåta filmen med hur respektlös den hanterade Bela Lugosi och Lon Chaney Jr., båda två hade kunnat bli ersätta med vem som helst och det hade inte gjort någon som helst skillnad. Det är verkligen sorgligt att detta var Bela Lugosis sista filmroll innan han dog, och även sorgligare är att hans roll summerar hans karriär, dessvärre. Ironiskt nog lyckades "världens sämsta regissör" få en bättre insats från Lugosi ett år tidigare än vad vi fick här. Tack Ed Wood, du såg potential i Lugosi som många andra inte såg.
NoWireHangers (Anmäl)   18/1 2009
rysare som nog kändes omodern redan när den var ny. fin rollista. lugosi är dock helt bortkastad i en biroll utan repliker. bäst är john carradine; hans roliga biroll säkrar trean.
The Phantom (Anmäl)   8/3 2007
Den här har jag velat se länge, verkar mysig.