The Blair Witch Project

Regissör:Daniel Myrick, Eduardo Sánchez
Utgivningsår:1999
Antal betyg:19240 betyg

Om The Blair Witch Project:

I oktober 1994 gav sig de tre filmstudenterna Heather, Joshua och Michael iväg på en tvådagarstur i Black Hills-skogen i staten Maryland. De hade tänkt sig att göra en film om den lokala legenden, Blair-häxan. Men något händer i skogen, och de tre ungdomarna försvinner. Ett år senare hittades deras inspelningar. Denna film bygger på dem...
Se filmen på iTunes

Eduardo Sánchez, Daniel Myrick

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension The Blair Witch Project

- JoeZ sätter betyg 5 och skriver:
"The oldest and strongest emotion of mankind is fear and the oldest and strongest kind of fear is fear for the unknown" -H.P. Lovecraft Jag har en tendens att få tårar i ögonen när jag ser på filmer, själv tror jag inte att det beror på filmen i sig själv utan bara vissa scener i vissa filmer kan få en att känna sig tårögd. Trots detta så kan jag nämna hyfsat många drama filmer som fått en att...

Recension av The Blair Witch Project - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Mokumentärer, Mysterium Top 50, Skräck Top 50
Diskussioner om The Blair Witch Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Blair Witch Project (921 st)
Rai (Anmäl)   7/1 2018
Värsta smörjan jag kar kollar på! Är osäker om jag ens kollade klart den här usla, dålig, sämsta, pinsammaste, fånigaste, löjligaste filmen! Jag säger bara en sak om den här filmen, förutom allt annat jag har skrivit. URK!!!
silvertrain (Anmäl)   10/11 2017
Kan säga också att svenska Det okända som har många likheter med denna är mycket bättre än denna faktiskt. Dem filmen vart man ordentligt rädd för vi sina tillfällen, vilket man som sagt inte blev av denna.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/8 2017
Klassiker
anticosmicdawn (Anmäl)   10/7 2017
Tyvärr är det bara spansk REC samt 95% utav The Last Broadcast som kommer i närheten utav TBWP. Om det är en found footage-film du ska se i ditt liv så är det denna.
Pingstpastorn (Anmäl)   14/2 2017
År 2000 hyrde jag denna film på VHS och såg den tillsammans med några kompisar. Jag hade inte sett den förut och jag tyckte inte om den över huvud taget. De senaste dagarna har jag funderat på att betygsätta och kommentera denna film här på Filmtipset men jag mindes i princip ingenting av filmen och jag kände att jag behövde se om den innan jag gav mig på den för det har ju trots allt gått ungefär 17 år sen jag såg denna film sist och jag mindes bara ett par småsaker från den. Sagt och gjort. Jag är faktiskt glad att jag gav den här filmen en andra chans för nu gillar jag den faktiskt. Att jag har betydligt livligare fantasi och är lite vidskepligare nu än när jag såg den för 17 år sen bidrog säkert till att jag ändrat åsikt. Livlig fantasi i kombination med vidskeplighet är nog en fördel om man ska se denna film och sen tror jag även det är bättre om man sitter och tittar på den ensam i ett mörkt rum än tillsammans med andra. Slutet lämnar några frågor obesvarade men är ändå filmens höjdpunkt. En riktigt läskig filmupplevelse i min mening,
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Blair Witch Project