The Blair Witch Project

Regissör:Daniel Myrick, Eduardo Sánchez
Utgivningsår:1999
Antal betyg:19243 betyg

Om The Blair Witch Project:

I oktober 1994 gav sig de tre filmstudenterna Heather, Joshua och Michael iväg på en tvådagarstur i Black Hills-skogen i staten Maryland. De hade tänkt sig att göra en film om den lokala legenden, Blair-häxan. Men något händer i skogen, och de tre ungdomarna försvinner. Ett år senare hittades deras inspelningar. Denna film bygger på dem...
Se filmen på iTunes

Eduardo Sánchez, Daniel Myrick

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension The Blair Witch Project

- Octan sätter betyg 5 och skriver:
Filmen som spelas in med hjälp av två handkameror och en mycket liten budget. Förvänta er inte några skräckscener. Det handlar om tre ungdomar som ska göra en dokumentär om Blairhäxan som sägs ha dödat sju barn, men bevisen finns inte. Dom går in i skogen för att ta reda på om myten om häxan är sann. Det finns egentligen bara två scener som är rysliga: - Tältscenen - Slutet Detta speglar...

Recension av The Blair Witch Project - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Mokumentärer
Diskussioner om The Blair Witch Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Blair Witch Project (922 st)
fisk0 (Anmäl)   17:08 7/7
Trots att den gjorts så många gånger sedan 1999, funkar den fortfarande. Kanske inte direkt läskig, men väldigt stämningsfull och över lag både övertygande skådespeleri och klippning.
Rai (Anmäl)   7/1 2018
Värsta smörjan jag kar kollar på! Är osäker om jag ens kollade klart den här usla, dålig, sämsta, pinsammaste, fånigaste, löjligaste filmen! Jag säger bara en sak om den här filmen, förutom allt annat jag har skrivit. URK!!!
silvertrain (Anmäl)   10/11 2017
Kan säga också att svenska Det okända som har många likheter med denna är mycket bättre än denna faktiskt. Dem filmen vart man ordentligt rädd för vi sina tillfällen, vilket man som sagt inte blev av denna.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/8 2017
Klassiker
anticosmicdawn (Anmäl)   10/7 2017
Tyvärr är det bara spansk REC samt 95% utav The Last Broadcast som kommer i närheten utav TBWP. Om det är en found footage-film du ska se i ditt liv så är det denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Blair Witch Project