The Bloodstained Butterfly

Originaltitel: Una Farfalla con le ali insanguinate
Regissör:Duccio Tessari
Utgivningsår:1971

Om The Bloodstained Butterfly:

En mördare är lös i staden och ingen går säker. Inspektör Berardi försöker lösa fallet men mördaren är ingen vanlig man utan en fullblodspsykopat. Giallo-film.

Helmut Berger, Giancarlo Sbragia, Ida Galli, Silvano Tranquilli, Wendy D'Olive

Gianfranco Clerici, Duccio Tessari

Thriller

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om The Bloodstained Butterfly  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Bloodstained Butterfly (6 st)
Sangraal (Anmäl)   11/6 2018
Härlig stämning, där man känner att det är något som gnager ordentligt i alla. Musiken är fenomenal; verkligen toppklass! Fotot likaså.
Bumbi78 (Anmäl)   27/11 2016
Torr och trist giallo, blodfattig och utan något större fräs. Schysst stämning och musik håller den flytande och mot slutet livas det upp en aning, men överlag en besvikelse som man lätt kan undvika.
dudson (Anmäl)   17/11 2015
Väldigt tråkig och tam Giallo som enbart var inriktad på rättegång. Sen inga kända Stjärnor inom genren heller. Schysst musik score dock"
ketto (Anmäl)   11/2 2012
börjar bra, jag gillade introduktionen, musiken var förvånansvärt bra och miljöerna snygga. sen blir det väl mycket rättegångsdrama.
dlundh (Anmäl)   4/6 2010
Okej giallo, lite väl mycket polisprocedur för min smak dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Bloodstained Butterfly