The Boat That Rocked

Originaltitel: The Boat That Rocked
Regissör:Richard Curtis
Utgivningsår:2009

Om The Boat That Rocked:

Efter att Carl relegerats från skolan skickar hans mor honom till sin gudfar Quentin för att få honom på rätt spår igen. Men Quentin är chef på piratradiostationen Radio Rock, som sänder från en båt mitt ute i Nordsjön och är befolkad av en eklektisk grupp av rock & roll-DJ:er.
Gänget leds av Greven, en stor och gapig amerikan som är kung över radiovågorna och lever för musiken. Han backas troget upp av sina medprogramledare Dave, ironisk, intelligent och grymt rolig; Simon, supertrevlig och ständigt på jakt efter sann kärlek; Midnight Mark, gåtfull, stilig och tystlåten; Wee Small Hours Bob, en natt-DJ vars intressen är folkmusik och droger; Thick Kevin, innehavare av den lägsta intelligens mänskligheten någonsin skådat; On-the-Hour John, nyhetsuppläsare; samt Angus ”The Nut” Nutsford, troligen den mest irriterande mannen i Storbritannien.
Se filmen på Headweb

Regissör: Victor Danell
År: 2015
Genre: Action, Äventyr
De arbetslösa

Bill Nighy, Gemma Arterton, Emma Thompson, Kenneth Branagh, January Jones, Nick Frost, Rhys Ifans, Philip Seymour Hoffman, Rhys Darby, Tom Sturridge, Jack Davenport, Chris O'Dowd, Talulah Riley

Richard Curtis

Drama, Komedi

Pirate Radio

Storbritannien, Tyskland, Frankrike

Recension The Boat That Rocked

- AddeColciago sätter betyg 3 och skriver:
Många roliga scener och ett helt fantastiskt slut ger två timmars rätt avslappnad underhållning, där man säkert kan klaga på att den kanske är tjugo minuter för lång och egentligen är ganska innehållslös. Jag väljer dock att inte lägga vikt vid det, utan istället njuta av humorn och den välvalda musiken.

Recension av The Boat That Rocked - Läs hela!

Diskussioner om The Boat That Rocked  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Boat That Rocked (277 st)
Roswall (Anmäl)   20/9 2018
Riktigt sunkig och osköna till stor del, men det lyfter ju längre filmen går, och något mer av substans, förutom en viss charm, förmedlas.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
blackcassette (Anmäl)   30/6 2017
Mossigt och gubbigt.
AlbertSpica (Anmäl)   10/9 2015
Fick en jävla sug på att vara ombord på båten, gött arbete, gäng och liv.Överlag skön musik och stämning, andra halvan är riktigt bra medans första känns sådär,den kunde även kortats ner med 20/30 min. Saknar hoffman. Stark 3:a.
norberry (Anmäl)   3/9 2015
Lite unkna teman men sådan var ju tiden. Utöver det en film som alltid får en på gott humör!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Boat That Rocked
Se filmen