The Boogeyman

Originaltitel: The Boogeyman
Regissör:Ulli Lommel
Utgivningsår:1980

Om The Boogeyman:

Den treåriga Lacey bevittnar ett mord: Hennes bror har ihjäl mammans älskare. Utöver dem är sovrumsspegeln det enda vittnet. De två barnen skickas iväg för att tas hand om. När Lacey är strax över 20 år gammal besöker hon återigen sitt barndomshem. Då hon kommer in i sovrummet där mordet ägt rum ser hon spegeln. Spegelbilden visar den döda kroppen, men när hon vänder sig om är sängen tom! Lacey blir rädd och krossar spegeln, ovetandes om att hon samtidigt släpper ut den onda kraft som varit instängd...

Titel: Boogeyman 2
Aberration

John Carradine, Suzanna Love, Ron James, Nicholas Love

Ulli Lommel, David Herschel, Suzanna Love

Skräck

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2001, Slasher-filmer från 80-talet, Video nasties
Diskussioner om The Boogeyman  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Boogeyman (75 st)
KyLLo (Anmäl)   02:10 22/1
Övernaturligt dravel. Mycket av filmningen och ingressen har de stulit från kultfilmen Halloween som kom några år tidigare.
johan93 (Anmäl)   15/9 2015
Väldigt tam i sin helhet med dagens mått mätt. Ett par sjyssta scener har den, men inte så mycket mer
Krille80 (Anmäl)   11/11 2014
Detta är en sådan film som storasyskon och äldre kusiner tjatade om när man var väldigt liten, speciellt om hur hemsk den ska vara. Då är det klart att man vill se den. Det jag kan säga att den är overklig, löjlig och korkad men det känns ändå kul att ha sett den. Den skulle dock inte skrämma många av dagens ungdomar. Kultfilm!
Raimo_1985 (Anmäl)   26/10 2014
Enkel, minimalistisk och förvånansvärt bra. Visst är det alltid töntigt med övernaturligheter men här görs det faktiskt bra. Eller ja, det görs det ju i många skräckfilmer. Bra, läskig musik! Less is more.
Raggarn (Anmäl)   2/9 2014
Efter en omtitt kan jag bara konstatera att den är lika lökig nu som då. Trist och snurrigt och som hastigt slutar när det väl börjar hända grejer
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Boogeyman