The Box

Originaltitel: The Box
Regissör:Richard Pepin
Utgivningsår:2003

Om The Box:

Frank Miller är en föredetta tjuv som efter tre år i fängelse har beslutat sig för att bli laglydig medborgare. Han får jobb på en bilskrot i Los Angeles och träffar servitrisen Dora. De blir ett par, men så dyker Doras exmake upp och tvingar henne att bryta med Frank och börja jobba på en strippbar.

James Russo, John Hile, Theresa Russell, Brad Dourif, Steve Railsback, Mike Remris, Jon Polito, Michael Rooker

James Russo

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Skräck

Diskussioner om The Box  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Box (18 st)
NoWireHangers (Anmäl)   6/7 2016
I grunden finns det väl en vettig handling men det är inte alls bra gjort. Det som stör mest är hur korkad huvudpersonen är (tips: om man slår ner en filmskurk - se till att han verkligen är knockad så han inte reser sig direkt igen och slår tillbaks så fort man vänt ryggen, och är man inte smart nog att komma på detta själv är tipset att lära sig av sitt misstag och inte göra om det strax efter). I övrigt är det väl mest att det känns allmänt billigt, i synnerhet en såndär tafflig minnesflashbackmontage-scen som väl sällan varit en bra idé i en film.
Jolle7 (Anmäl)   6/5 2012
Oförtjänt låga betyg från de flesta till en film helt i min smak. Filmen trappar upp på slutet som jag tycker är högklassigt. Dourif, Russo och Rooker spelar bäst. Russel sämst. Spännande och händelserik rulle. Svag femma i betyg!
mindcooler (Anmäl)   3/4 2010
Seg och trist.
Masjävel (Anmäl)   28/1 2010
Oerhört mörk film som osannolikt nog blev mörkare och mörkare… Blev nästan komiskt till slut…
KarlG (Anmäl)   11/7 2009
Jag skulle gillat filmen mer om inte Frank hade försökt att spela en typisk action-hjälte, för det var han definitivt inte! Dessutom kunde man tala om vad som skulle hända minst 5 minuter i förväg hela tiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Box