The Boxtrolls

Originaltitel: The Boxtrolls
Regissör:Graham Annable, Anthony Stacchi
Utgivningsår:2014

Om The Boxtrolls:

En föräldralös pojke som fått namnet Eggs uppfostras av sopsamlande troll som lever under gatorna. Bland människorna är den rådande uppfattningen att trollen är farliga och blodtörstiga varelser, vilket inte kunde vara längre från sanningen. En ondsint trolljägare med siktet inställt på en statusfylld vit hat drar nytta av detta och börjar tillfångata boxtrollen. För att rädda sina vänner går pojken samman med en godhjärtad överklassdotter som fått upp ögonen för människors felaktiga uppfattningar om trollen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Matthew Kohnen
År: 2007
Genre: Komedi
Wasting Away

Isaac Hempstead Wright (röst), Elle Fanning (röst), Simon Pegg (röst), Toni Collette (röst), Ben Kingsley (röst), Nick Frost (röst), Jared Harris (röst), Richard Ayoade (röst), Tracy Morgan (röst), Dee Bradley Baker (röst), Steve Blum (röst)

Irena Brignull, Adam Pava

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension The Boxtrolls

- ehansi sätter betyg 4 och skriver:
Höstens stora familjefilm bjuder med oss på ett äventyr utan dess like, där ostar är heligt och små lådfigurer bor under marken. Baserad på boken "Here Be Monsters!" av Alan Snow och gjord med stop-motion är "The Boxtrolls" en film som du inte får missa! I staden Cheesebridge lever invånarna en fridsamt liv. Styr i staden gör fyra gubbar i vita eftertraktade hattar, även om de spenderar den större...

Recension av The Boxtrolls - Läs hela!

Diskussioner om The Boxtrolls  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Boxtrolls (25 st)
KyLLo (Anmäl)   15:45 24/6
Jag förstår inte storheten. Tyckte inte att det fanns något särskilt intressant eller anmärkningsvärt. För barnslig också. Jag har svårt för den där övertydliga pedagogiken. Men visst duger den att ha på i bakgrunden. Paranorman är väl ett snäpp vassare och Coraline minst två.
Jensx15 (Anmäl)   29/7 2017
Bra samhällskritik
Gordyal (Anmäl)   26/12 2016
Kanske den elakaste animerade barnfilm jag sett - skurkarna är verkligen ingen lek. Snygg är den också - alltså filmen. Och nästan inget trams och snuttegull. Ändå är den varm och charmig, och bjuder på flera skratt. En film att verkligen gilla men knappast att älska. (9/15)
Fiskjävel (Anmäl)   26/11 2016
Rent innehållsmässigt är det kanske inte den bästa barnfilmen jag sett. Kan dock inte förbise dess charm. 3-.
Greystalker (Anmäl)   1/9 2016
Bra, gillar filmerna de gör. Coraline och ParaNorman är snäppet vassare än denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Boxtrolls
Se filmen