The Broken Circle Breakdown

Originaltitel: The Broken Circle Breakdown
Regissör:Felix van Groeningen
Utgivningsår:2012

Om The Broken Circle Breakdown:

Elise äger en tatueringsstudio och Didier är en flamländsk cowboy som spelar banjo i ett band. Det är kärlek vid första ögonkastet, trots att de är som dag och natt. Han pratar, hon lyssnar. Han är en dedikerad ateist, men samtidigt en obotlig romantiker. Hon har ett kors tatuerat i nacken, men har ändå båda fötterna på jorden. Deras lycka blir komplett när deras lilla dotter Maybelle föds. Men när flickan bara är sex år gammal blir hon svårt sjuk och allt förändras.

Titel: Blue Valentine
Originaltitel: Blue Valentine
Regissör: Derek Cianfrance
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Blue Valentine
Titel: Den första dagen på resten av ditt liv
Originaltitel: Le premier jour du reste de ta vie
Regissör: Rémi Bezançon
År: 2008
Film nr.: 71983
Den första dagen på resten av ditt liv
Titel: Bully
Originaltitel: Aurore
Regissör: Luc Dionne
År: 2005
Aurore

Johan Heldenbergh, Veerle Baetens, Nell Cattrysse, Geert Van Rampelberg, Nils De Caster, Robbie Cleiren, Bert Huysentruyt, Jan Bijvoet, Blanka Heirman

Felix van Groeningen, Carl Joos

Drama

Belgien, Nederländerna
Diskussioner om The Broken Circle Breakdown  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Broken Circle Breakdown (48 st)
pufred (Anmäl)   16/1 2018
Belgiskt bluegrass-melodrama med en countrysångare och en tatuerare. kan inte säga att jag kände mig odelat positiv inför anblicken. Men den sålde in sig på mig med romantik, sorg, föräldraskap, skuld, religion, politik och musik. Saknade kanske en socio-ekonomisk kommentar och den var kanske lite melodramatiskt enkel, men den berörde mig.
Fiskjävel (Anmäl)   31/10 2016
Filmen håller en hög standard rakt igenom avseende skådespeleri och form/stil. Mitt problem med den är dess långsamma tempo kombinerat med gråa yta. Är den inte lite väl tråkig ibland? 3-.
Lurvtuss (Anmäl)   29/5 2016
Tröttnade och stängde av..
Roffa (Anmäl)   2/3 2016
Gillar denna starkt, + för grymt soundtrack!
emilstjernholm (Anmäl)   1/11 2015
Fint konstruerad historia som hoppar fram och tillbaka utan att det blir rörigt eller övertydligt. Fint soundtrack.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Broken Circle Breakdown