The Brood - missfostret

Originaltitel: The Brood
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1979

Om The Brood - missfostret:

En terapeut använder sig av excentriska metoder för att behandla bort sina patienters psykologiska blockeringar. Maken till en av patienterna blir misstänksam när hans dotter återkommer från ett besök hos modern, täckt av blåmärken och andra sår.

Titel: Härskarinnan
År: 1983
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Dead Zone
Titel: Rösten från andra sidan
Originaltitel: Don't Look Now
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1973
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Rösten från andra sidan

Oliver Reed, Art Hindle, Samantha Eggar, Nuala Fitzgerald, Susan Hogan, Henry Beckman, Cindy Hinds, Robert A Silverman

David Cronenberg

Skräck

Kanada
Diskussioner om The Brood - missfostret  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Brood - missfostret (138 st)
karlmats (Anmäl)   11:46 19/7
Tyvärr ganska tråkig, det här är den tidigaste Cronenberg jag sett och det märks att han börjar komma in i sitt body horror-fack redan här, men det är lite för ospännande dialog för att jag ska bli imponerad. Jag gillar ju egentligen genren med psykologisk skräck men det här blandade mest fånigt med ointressant. Ganska risiga skådespelarinsatser också och monsterungarna var bra fula. Det verkar dock ha varit en bra terapistund för Cronenberg själv i att bearbeta sin skilsmässa, men för mig blir det en stabil 2a.
Robkiller (Anmäl)   16/12 2018
Rätt typisk Cronenberg... jobbig musik spelandes mest hela tiden, seg handling och delvis rätt risiga skådespelare... ingen höjdare direkt, men ändå rätt annorlunda.
dudson (Anmäl)   27/11 2018
En riktig onding till film som verkligen förtjänar kult rulle ryktet.
mahasarakam (Anmäl)   8/9 2018
David Cronenberg har lyckats göra en tramsig historia riktigt underhållande.
KyLLo (Anmäl)   21/11 2017
Lite Village of the Damned möter Halloween. Skön stämning rakt igenom, mycket tack vare soundtracket. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Brood - missfostret