The Butterfly Effect

Originaltitel: The Butterfly Effect
Regissör:Eric Bress, J Mackye Gruber
Utgivningsår:2004

Om The Butterfly Effect:

En ung man kämpar med att komma över jobbiga minnen från sin barndom. Han upptäcker en teknik som gör det möjligt att resa i tiden och han börjar ändra sin historia för att bli av med sina obehagliga barndomsminnen. Vad han inte räknat med är att varje förändring i det förflutna också förändrar hans framtid.

Finns även i Director's Cut-version med flera annorlunda slut.

Se filmen på CDON

Originaltitel: The Butterfly Effect 3: Revelations
Regissör: Seth Grossman
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Science Fiction
The Butterfly Effect 3: Revelations

Ashton Kutcher, Amy Smart, Melora Walters, Elden Henson, William Lee Scott, Eric Stoltz, Ethan Suplee, Logan Lerman, John Patrick Amedori, Irene Gorovaia, Jesse James, Kevin G Schmidt, Callum Keith Rennie, Cameron Bright, Sarah Widdows, Kevin Durand

Eric Bress, J Mackye Gruber

Thriller, Science Fiction

Recension The Butterfly Effect

- McMaster sätter betyg 4 och skriver:
Oj så härligt, och så glad man blir! Äntligen en film som inte faller i ett spår och är som alla andra. Inte en film som man kan förstå slutet på efter man sett ett tag av den. Äntligen en film som vågar bryta mönstret. Filmen börjar snabbt i ett bra och rask tempo. Man får följa med Evans (Ashton Kutcher) rätt ut sagt traumatiska uppväxt. Han och några andra kompisar i hans ålder råkar ut och...

Recension av The Butterfly Effect - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Science Fiction Top 50, Thriller Top 50, Tidsresor
Diskussioner om The Butterfly Effect  (1 diskussioner)
Kommentarer om The Butterfly Effect (1667 st)
Biberkolben (Anmäl)   08:43 23/8
Director's Cut-slutet är så jääävla svinbra. Varför, o varför, fick jag bioversionen när jag köpte hela trilogin på Bluray nyligen? Ve mig. Bra film förresten!
Ful_fisk (Anmäl)   16:33 12/5
Spännande och välgjord thriller med djupa karaktärer som verkligen låter skådespelare som man mest bara sett i platta roller få ta ut svängarna ordentligt. Coolt! Även barnen fungerar utmärkt. Riktigt bra.
deswhip (Anmäl)   02:51 17/2
Sicket j*vla skräp! Obegripligt att den fått så fina kommentarer nedan... Jag har som så många andra Ashton Kutcher som favoritsämsta skådis att hacka på. Men i den här filmen är det storyn i sig är så fucked up så Kutchers insats spelar ju mindre roll. De enda bra filmer som gjorts på tidsresetemat är Terminator 1 & 2 och Tillbaka till Framtidenfilmerna. Där är alla brister man kan finna i logik förlåtna pga tidsandan och de är ju otroligt bra i övrigt. Men nu i modern tid är det omöjligt (eller åtminstone hopplöst svårt) att göra seriös och bra film på temat.
Christofer (Anmäl)   6/5 2017
5/5 2017: Kul att uppleva att den fortfarande håller elva år senare. Betyget står därmed fast! 19/8 2006 (5:a): Ruskigt bra. Intressant story och coola effekter. Härligt slut.
martin eden (Anmäl)   9/4 2017
[rek. 3] En mycket härlig film med en Ashton Kutcher som är tolerabel, även om jag måste medge att jag har svårt för honom som skådis. Min värsta mardröm är en film med Ashton Kutcher och Winona Ryder! En mycket fängslande historia med ett intressant manus. Tycker att upptakten är bäst med barnskådespelarna, sedan blir det lite väl dumt när Kutchers karaktär kommer med kommenterar med minnet från andra tidslinjer: han får ju trots allt alla minnen som hör aktuell tidslinje till. Mest imponerande är skådespelarna som är runt Kutcher och som i de olika tidslinjerna spelar markant skilda roller: hade varit intressant att se Kutcher i mer konstradistinkt ljus i de olika verkligheterna. Jag kanske är lite för petig och är jag det så är det Ashton Kutchers fel... allt är Ashton Kutchers fel! Bra!!! 3+/4-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Butterfly Effect