The Butterfly Effect

Originaltitel: The Butterfly Effect
Regissör:Eric Bress, J Mackye Gruber
Utgivningsår:2004

Om The Butterfly Effect:

En ung man kämpar med att komma över jobbiga minnen från sin barndom. Han upptäcker en teknik som gör det möjligt att resa i tiden och han börjar ändra sin historia för att bli av med sina obehagliga barndomsminnen. Vad han inte räknat med är att varje förändring i det förflutna också förändrar hans framtid.

Finns även i Director's Cut-version med flera annorlunda slut.

Se filmen på CDON

Originaltitel: Triangle
Regissör: Christopher Smith
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Triangle

Ashton Kutcher, Amy Smart, Melora Walters, Elden Henson, William Lee Scott, Eric Stoltz, Ethan Suplee, Logan Lerman, John Patrick Amedori, Irene Gorovaia, Jesse James, Kevin G Schmidt, Callum Keith Rennie, Cameron Bright, Sarah Widdows, Kevin Durand

Eric Bress, J Mackye Gruber

Thriller, Science Fiction

Recension The Butterfly Effect

- stigullrik skriver:
En doldis som inte gjorde mycket väsen av sig när den släpptes var The Butterfly Effect. Ingen visste så mycket om den. Insticket ser rätt trist ut och rollbesättningen såg ännu tristare ut. Det var med rätt skeptisk inställning jag satte på filmen, av pliktsjäl till den videobutik jag jobbar i. Två timmar senare satt jag flämtande och insåg att jag just sett en av de bästa filmerna på många år...och...

Recension av The Butterfly Effect - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Science Fiction Top 50, Thriller Top 50, Tidsresor
Diskussioner om The Butterfly Effect  (1 diskussioner)
Kommentarer om The Butterfly Effect (1669 st)
Rele (Anmäl)   23:27 4/7
En bra film. Annorlunda story och Kutcher lyckas göra en bra rolltolkning av en väldigt udda ung man. Jag håller fortvarande betyget fyra alltså samma som jag gav 13 år sedan.
HerrNenne (Anmäl)   03:44 25/3
Director's cut-slutet är ju kasst. Den här filmen ska avslutas med Oasis.
Biberkolben (Anmäl)   23/8 2018
Director's Cut-slutet är så jääävla svinbra. Varför, o varför, fick jag bioversionen när jag köpte hela trilogin på Bluray nyligen? Ve mig. Bra film förresten!
Ful_fisk (Anmäl)   12/5 2018
Spännande och välgjord thriller med djupa karaktärer som verkligen låter skådespelare som man mest bara sett i platta roller få ta ut svängarna ordentligt. Coolt! Även barnen fungerar utmärkt. Riktigt bra.
deswhip (Anmäl)   17/2 2018
Sicket j*vla skräp! Obegripligt att den fått så fina kommentarer nedan... Jag har som så många andra Ashton Kutcher som favoritsämsta skådis att hacka på. Men i den här filmen är det storyn i sig är så fucked up så Kutchers insats spelar ju mindre roll. De enda bra filmer som gjorts på tidsresetemat är Terminator 1 & 2 och Tillbaka till Framtidenfilmerna. Där är alla brister man kan finna i logik förlåtna pga tidsandan och de är ju otroligt bra i övrigt. Men nu i modern tid är det omöjligt (eller åtminstone hopplöst svårt) att göra seriös och bra film på temat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Butterfly Effect