Pokerspelaren

Originaltitel: Il cartaio
Regissör:Dario Argento
Utgivningsår:2004

Om Pokerspelaren:

En seriemördare utmanar polisen på internet-poker. Förlorar polisen så får de se i en webcam när mördaren skär halsen av sitt offer. Vinner polisen så släpper mördaren sitt tilltänkta offer.

Titel: Utan spår
Originaltitel: Untraceable
Regissör: Gregory Hoblit
År: 2008
Genre: Kriminalare, Thriller
Utan spår
Titel: Flight Of The Living Dead
Originaltitel: Flight Of The Living Dead: Outbreak On A Plane
Regissör: Scott Thomas (II)
År: 2007
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Penny Dreadful
Titel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Originaltitel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Regissör: Tom Holland (I)
År: 2007
Genre: Skräck
Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream

Liam Cunningham, Stefania Rocca, Fiore Argento, Antonio Cantafora, Mario Opinato, Claudio Santamaria, Silvio Muccino

Dario Argento, Franco Ferrini

Thriller, Mysterium

The Card Player, The Card Dealer

Italien
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 19850
Diskussioner om Pokerspelaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pokerspelaren (36 st)
Dele (Anmäl)   3/7 2018
Argento är duktig på att skapa dramatik för stunden men detta är mest sökt, kantigt, ologiskt och oväsentligt.
Raimo_1985 (Anmäl)   29/3 2015
Den andra senare Argento jag sett på kort tid och nu får det räcka med det för ett bra tag. Bättre än Vad tycker du om Hitchcock men fortfarande riktigt löjlig, trist skådespeleri och töntig historia. Internetpoker är ointressant och datafipplande ser så löjligt ut på film...
answai (Anmäl)   9/6 2012
Undermålig på alla sätt. Skådespelarna är riktigt usla och dialogen än sämre. Pokerscenerna är komiskt dåliga, för att inte tala om hur poliserna beter sig under spelandet. Men vad än värre är, är avsaknaden av intressant historia - trots allt så är detta en förlåtande genre, där brister i utförande ursäktas till förmån för goda idéer och intentioner. Men här finns inget underliggande, inget att problematisera. En film av en regissör som borde slutat filma för flera decennier sedan.
Bumbi78 (Anmäl)   3/2 2012
Det är bara att konstatera att Argento är slut. Det här var ett halvhjärtat försök till film. Karaktärerna är platta med trista skådisar, musiken är mest bara dålig techno och handlingen kändes banal. Den hade helt enkelt som stack ut.
nikdrum (Anmäl)   7/11 2011
fy fan vad tråkig denna film är! handlingen i sig hade kunnat funka med en 30 år yngre argento, då hans talang är borta sen 90-talet. dialoger har aldrig vart en stark sida hos honom och det tror jag de flesta håller med om. han har gjort bra filmer förut mycket pga sitt bildspråk osv, men i denna film finns inget sånt. så då har vi dåliga dialoger och tråkigt bildspråk med en okej handling. resultat: en 2a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pokerspelaren