Flickan i gula pyjamasen

Originaltitel: La Ragazza dal pigiama giallo
Regissör:Flavio Mogherini
Utgivningsår:1977

Om Flickan i gula pyjamasen:

En ung kvinna hittas död - med ansiktet sönderslaget. Ingen vet vem hon är och ingen vet varför hon blev mördad. Och misstänkta finns det inga heller.

Howard Ross, Ray Milland, Mel Ferrer, Michele Placido

Flavio Mogherini, Rafael Sánchez Campoy

Kriminalare, Thriller, Mysterium

The Pyjama Girl Case, The Case of the Girl in the Yellow Pyjamas

Italien, Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Flickan i gula pyjamasen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flickan i gula pyjamasen (10 st)
Bumbi78 (Anmäl)   16/2 2012
Detta är definitivt ingen giallo, snarare ett thrillerdrama om att lösa ett komplicerat mordfall. Egentligen rätt trist och händelsefattig, men det flödar av allehanda roliga karaktärer som beter sig allmänt lustigt och soundtracket är minst sagt annorlunda. Som ordinär italothriller får den godkänt.
ulke666 (Anmäl)   11/2 2012
Intressant grepp med de två olika historierna som jag tycker fungerar förvånansvärt bra. Väldigt annorlunda fäelm på ett positivt sätt. Musiken är sådär, känns opassande emellanåt.
Sangraal (Anmäl)   22/6 2011
Hur kommer det sig att hon som spelar huvudrollen inte står med som skådespelare? Dalila Di Lazzaro heter hon i alla fall.
Ondskapt (Anmäl)   19/10 2009
Tyvärr dras den här filmen med ett alltför segt tempo och en "sidointrig" som tar för mycket plats, och som alltför länge gör det utan att man förstår varför. Filmen kunde gott varit kortare och det kunde lagts mer tid på just detektivarbetet, som är det som gör filmen intressant. Stark tvåa.
Moj (Anmäl)   25/9 2009
Intressant grepp med att berätta de två historierna parallellt, men tyvärr blir historien om utredningen av mordet lidande pga allt för diffust återgivande av detaljer. Upplösningen blir lite av ett anti-klimax.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flickan i gula pyjamasen