The Cat

Originaltitel: Lao mao
Regissör:Lam Ngai-Choi
Utgivningsår:1992

Om The Cat:

Två utomjordningar anländer till Hong Kong för att finna ett gammalt föremål, med vilket dom kan sätta stopp för ett monster som terroriserar staden.

Titel: Lady Terminator

The 1000 Years Cat

Hongkong

Recension The Cat

- niebaotan sätter betyg 3 och skriver:
Wisely, en i Hong Kong populär figur, får i The Cat lust att agera detektiv då en bekant skildrat en märklig historia om sitt sammanträffande med sina grannar. Det visar sig att dessa grannar är utomjordingar som anlänt till Hong Kong med uppdraget att dräpa ett rymdmonster som utgör fara för Hong Kong-borna. Wisely ansluter sig till den lilla skaran utomjordingar som består av en flicka, en äldre...

Recension av The Cat - Läs hela!

Diskussioner om The Cat  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Cat (6 st)
idd (Anmäl)   21:57 3/3
Man försöker förgäves förstå...
SONGUN (Anmäl)   11/2 2014
glitteeer! :*)
craptastic (Anmäl)   7/2 2014
Mumsiga praktiska effekter varvat med svettromantik, djurslagsmål och en jävla massa gegga. Troligtvis förfärliga förhållanden för djuren. MJAU MJAU MJAU och ett fantastiskt avslut!
Gordyal (Anmäl)   7/5 2012
Finfin stop motion, stenhårda eldstrider och saftigaste fighten mellan katt och hund. Lite för trist mellan de fantastiska höjdpunkterna för att nå en fyra. (9+/15)
menschenfeind (Anmäl)   27/12 2010
Rätt B i början, med konstig klippning, dåligt skådespeleri, och urdum handling om rymdkatter som slåss mot mutanter på jorden. Men när det urartar i något som liknar en våldsam kinesisk blandning av Sailor Moon och Terminator, med fantastiska vajerslagsmål med en katt som ena parten, gör det inte mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Cat