The Cat's Victim

Originaltitel: Il gatto dagli occhi di giada
Regissör:Antonio Bido
Utgivningsår:1977

Om The Cat's Victim:

En kvinna blir indragen i ett mordmysterium som inleds med att en apotekare blir mördad med en stilett. Snart blir fler personer offer för den mystiske mördaren och kvinnan inser att hon snart kan bli nästa offer. Hennes pojkvän inleder då en egen utredning...

Corrado Pani, Paola Tedesco, Franco Citti

Thriller

Watch Me when I Kill

Italien
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 20944
Diskussioner om The Cat's Victim  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Cat's Victim (16 st)
Mr_v (Anmäl)   3/4 2017
Hygglig, men föga spektakulär, giallo. Schysst Goblin-doftande musik och några schyssta mordsekvenser håller intresset uppe.
Raggarn (Anmäl)   9/1 2014
Sevärd giallo men inget mer. Inte alls lika bra som bidos "den blodsbestänkta skuggan". Tafflig avslutning som inte föll mig i smaken. Svag 3a.
Devils_Arcade (Anmäl)   29/8 2012
Det här är en helt okej film. Rätt dåligt gjord men jag tycker att det är charmigt. Och tjejen har snygga kläder
ulke666 (Anmäl)   13/2 2012
"Katten med stengat" var tyvärr en besvikelse. Mycket känns som en dålig kopia på "Deep Red", inte heller musiken tände mig.
Bumbi78 (Anmäl)   29/9 2010
En giallo med en bra upptakt och en historia med rötter i nazismen. Hade blivit bra om den inte tappat all fart under andra halvan och dessutom bjudit på en riktigt tafflig final. I övrigt håller morden hyfsad klass och musiken är bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Cat's Victim