Möte i Toscana

Originaltitel: Copie conforme
Regissör:Abbas Kiarostami
Utgivningsår:2010

Om Möte i Toscana:

En film om mötet mellan en man och en kvinna i en by i södra Toscana. Mannen är en brittisk författare som just har avslutat en kurs som föreläsare på en konferens och kvinnan en fransk konstgalleriägare. En universell historia som kan hända vem som helst, var som helst.

Titel: Blue Jay
År: 2004
Genre: Drama, Romantik
Film nr.: 20119
Bara en dag

Juliette Binoche, Gianna Giachetti, Jean-Claude Carrière, Agathe Natanson, William Shimell, Adrian Moore, Angelo Barbagallo

Abbas Kiarostami

Drama

Certified CopyCopia conformeRoonevesht barabar asl ast

Frankrike, Italien, Belgien, Iran
Diskussioner om Möte i Toscana  (0 diskussioner)
Kommentarer om Möte i Toscana (44 st)
Engravadlax (Anmäl)   10/7 2016
Ett par pseudointellektuella pratar väldigt mycket om ingenting i 106 min. Elle vill desperat imponera på James, James neggar henne, och Elle biter tillbaka ibland. Det är inte ett dåligt hantverk i de flesta avseenden, Juliette Binoche spelar bra, men karaktärernas rollspelande är bara konstigt och anti-immersivt, och innehållsmässigt är det helt olidligt tråkigt. Känner mig inte direkt bortblåst av Abbas Kiarostamis manusskills. Skrattade när jag såg Before Sunrise i liknande film-sektionen.
okidoki (Anmäl)   14/5 2016
Prat gör sig bättre i tryck. Närbilder på munnar är inte filmiskt och ute ur bild fanns det toskanska landskapet.
idaho1981 (Anmäl)   7/11 2015
Efter en omtitt så höjer jag faktiskt betyget till en svag fyra. Detta pga Juliette Binoche som är helt fantastisk och dialogen (som faller lite vid slutet). Snyggt att båda pratar sitt eget språk i de mest känslomässiga delarna, som att det faller sig helt naturligt. Det som fortfarande gör det till en vacklande fyra är Shimells spel som är stelt och trist. Samt att man sen överdriver klichéerna med den stele och filosofiske brittiske mannen och den känslomässiga och konstnärliga franska kvinnan.
Poker-Mange (Anmäl)   13/9 2014
Dialogdriven kvalitetsfilm i första halvan. Hög kvalitet på skådespeleriet av Binoche. Väldigt synd att Kiarostami inte klarar ta in den i mål, tyvärr är andra halvan alldeles för ojämn och drar ner betyget. Trots allt kan jag rakryggat rekommendera denna för den knivskarpa dialogen i första halvan. Solid 3a.
Gilles (Anmäl)   13/2 2014
Magiskt usel. Binoche lyfte filmen en smula dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Möte i Toscana