Betyg idag: 1 896 Besökare idag: 6 023

Originaltitel: The Chronicles of Riddick
Regissör:David Twohy
Utgivningsår:2004

Om The Chronicles of Riddick:

I denna uppföljare till Pitch Black återser vi Riddick fem år senare som förrymd fånge som har förmågan att se i kolsvart mörker. Han hamnar mitt i ett krig mellan två starka krafter, en ond sekt som kallar sig Necromongers, och de goda The Elemental, vars ambassadör Aereon hjälper Riddick.

Titel: Riddick
Regissör: Len Wiseman
År: 2006
Genre: Drama, Action, Skräck, Fantasy
Underworld - Evolution

Vin Diesel, Thandie Newton, Judi Dench, Colm Feore, Roger Cross, Linus Roache, Nick Chinlund, Keith David, Christina Cox, Karl Urban, Kristin Lehman, Yorick van Wageningen, Alexa Davalos, Mark Gibbon, Vitalij Kravtjenko, Kim Hawthorne, Alexis Llewellyn

David Twohy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Pitch Black 2

Recension The Chronicles of Riddick

- Silverbullit skriver:
Nu är jag riktigt glad, för jag har sett “The Chronicles of Riddick”. Det är underligt att filmbolaget inte tvingat sig till namnet ”Pitch Black 2” i stället, för detta är faktiskt en uppföljare till ”Pitch Black”. I ärlighetens namn stämmer inte hoppet mellan filmerna 100% och tydligt är att man försöker göra kopplingar till föregångaren som inte finns. Till historien: Riddick (Vin Diesel) är...

Recension av The Chronicles of Riddick - Läs hela!

Filmnummer: 19968
Diskussioner om The Chronicles of Riddick  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Chronicles of Riddick (528 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   19:58 18/10
Gordyal (Anmäl)   9/12 2016
Väldigt mycket sämre än såväl Pitch Black som Riddick. Detta är mer som Star Wars fast där man ersatt allt matinétrams (vilket inte är lite) och ersatt med charm-, distans- och poänglös machoaction. Några coola scener - det är allt. (4+/15)
Portugallien (Anmäl)   21/1 2016
Brouhaha (Anmäl)   7/11 2015
Lätt på min topp 3 över bästa Riddick-filmerna jag har sett. Den är rätt skön på sina ställen, framförallt gillade jag verkligen Chinlund, och han fick ju rätt mycket utrymme på sina ställen. Men det är inte alls samma känsla som i Pitch Black. Och allting som hade med Necromongolerna att göra var bara tråkigt.
Asmorod (Anmäl)   18/6 2015
Pinsamt dåligt foto staplat på hög.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Chronicles of Riddick