The Chronicles of Riddick

Originaltitel: The Chronicles of Riddick
Regissör:David Twohy
Utgivningsår:2004

Om The Chronicles of Riddick:

I denna uppföljare till Pitch Black återser vi Riddick fem år senare som förrymd fånge som har förmågan att se i kolsvart mörker. Han hamnar mitt i ett krig mellan två starka krafter, en ond sekt som kallar sig Necromongers, och de goda The Elemental, vars ambassadör Aereon hjälper Riddick.

Titel: Riddick
Regissör: Len Wiseman
År: 2006
Genre: Drama, Action, Skräck, Fantasy
Underworld - Evolution

Vin Diesel, Alexa Davalos, Colm Feore, Karl Urban, Thandie Newton, Judi Dench, Keith David, Linus Roache, Yorick van Wageningen, Nick Chinlund, Christina Cox, Mark Gibbon, Roger R Cross, Kim Hawthorne, Alexis Llewellyn, Kristin Lehman, Vitalij Kravtjenko

David Twohy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Pitch Black 2

Recension The Chronicles of Riddick

- saias570 sätter betyg 2 och skriver:
När jag såg att The Chronicles of Riddick hade kommit ut på DVD så kändes det som att det var självklart att jag skulle se den. Pitch Black var en de få filmer som under de senaste åren verkligen haft möjlighet att bli kultförklarade. Tyvärr har många av vin Diesels senare filmer varit förkastligt dåliga och totalt utan underhållningsvärde. Men eftersom jag gillade vin Diesels karaktär i Pitch...

Recension av The Chronicles of Riddick - Läs hela!

Filmnummer: 19968
Diskussioner om The Chronicles of Riddick  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Chronicles of Riddick (527 st)
Portugallien (Anmäl)   12:08 21/1
Brouhaha (Anmäl)   7/11 2015
Lätt på min topp 3 över bästa Riddick-filmerna jag har sett. Den är rätt skön på sina ställen, framförallt gillade jag verkligen Chinlund, och han fick ju rätt mycket utrymme på sina ställen. Men det är inte alls samma känsla som i Pitch Black. Och allting som hade med Necromongolerna att göra var bara tråkigt.
Asmorod (Anmäl)   18/6 2015
Pinsamt dåligt foto staplat på hög.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
Sci-fi-genrens stora vinster för mig är att ta de vardagliga med relationer mellan personer och det vardagligt mänskliga i beetende och agerande och placerar detta i de fantastiska miljöer och specialeffekter som sci-fi-genren erbjuder. Chronicles of Riddick lyckas hålla sig på rätt sida av den linjen och gav mig därför en underhållande filmstund där Vin Diesel liksom Alexa Davalos fungerar bra medan jag här har riktigt svårt för Karl Urban och speciellt Colm Feore.
Lunatisk (Anmäl)   19/7 2014
Tror detta var en av de tråkigaste filmerna jag nånsin sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Chronicles of Riddick