The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln

Originaltitel: The Conspirator
Regissör:Robert Redford
Utgivningsår:2010

Om The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln:

Mary Surratt blir som ensam kvinna åtalad som medbrottsling i åtalet som gäller mordet på Abraham Lincoln. Med hela nationen emot sig, tvingas hon sätta sitt liv i händerna på en motvillig advokat.

Titel: United
Originaltitel: Invictus
Regissör: Clint Eastwood
År: 2009
Invictus – de oövervinnerliga

James McAvoy, Justin Long, Alexis Bledel, Evan Rachel Wood, Robin Wright, Kevin Kline, Jonathan Groff, Norman Reedus, Toby Kebbell, Tom Wilkinson, Danny Huston, Chris Bauer, James Badge Dale, Colm Meaney, Johnny Simmons, Stephen Root

James D Solomon

Drama, Kriminalare

Diskussioner om The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln (19 st)
Gigi1943 (Anmäl)   7/9 2013
Den här har legat jättelänge i min hög men så började jag komma ikapp och "tvingades" ta i tu med den och det ångrar jag inte för den var riktigt hyfsad, svårt att säga vad jag gillade mest men det här med rättegångar är ju i min smak, intressant med alla turer och vittnen som dyker upp mm. Den får en stabil trea.
Berniey (Anmäl)   30/8 2013
En historielektion i rättssalen och det fungerar hyfsat väl, men det är ett för lågt tempo för att bli riktigt bra.
petson81 (Anmäl)   27/5 2013
Hyfsad underhållning, kunde vart lite mer detaljrik
Sir_Lord (Anmäl)   22/11 2012
Gillade denna film, snyggt foto och den visar upp en helt otroligt korrupt rättegång som gör att lagen går att tolka hur man vill eller att helt enkelt inte göra det beroende på vilket humör man är på. Det är dock skrämmande att se hur långt de var beredda att gå för att kunna få det på sitt sätt och man kan undra om det fortfarande ser så ut idag.
Zipper (Anmäl)   13/6 2012
Roligt med ett riktigt korrupt rättegångsdrama med historisk bakgrund. Dessutom snyggt, grådaskigt foto. Bra skådisar, särskilt Robin Wright och Evan Rachel Wood gör bra ifrån sig. En stark trea till denna stabila Redfordrulle! Han håller sig där omkring. Aldrig lysande eller dålig, utan alltid just stabil.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Conspirator - Mordet på Abraham Lincoln