The Constant Gardener

Originaltitel: The Constant Gardener
Regissör:Fernando Meirelles
Utgivningsår:2005

Om The Constant Gardener:

Brittiskan Tessa Quayle, bosatt i Kenya, hittas mördad. Hennes man Justin, karriärdiplomat och trädgårdsmästare, tvingas finna svaren då ingen annan tycks vilja göra det.

Titel: Blood Diamond
Regissör: Keith Gordon
År: 2000
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Mysterium
Waking the Dead

Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Danny Huston, Hubert Koundé, Packson Ngugi, Bill Nighy, Damaris Itenyo Agweyu, Daniele Harford, Donald Sumpter, Archie Panjabi, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Juliet Aubrey, Anneke Kim Sarnau, Richard McCabe

Jeffrey Caine

Drama, Romantik, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Tyskland, USA, Kina

Recension The Constant Gardener

- jack_jack_jack sätter betyg 3 och skriver:
Det här är en bra film. Det är det första man tänker på när man ser Ralph Fiennes från "Schinder's list", en oscarbelönad Rachel Weisz och dessutom regissören bakom "Guds Stad" Fernando Meirelles. Man känner igen den tafatta och väldigt skickliga regin från just Guds Stad, Rachel Weisz är charmigare än någonsin och alla andra karaktärer i filmen gör helt enkelt det de ska. Filmen handlar om hur...

Recension av The Constant Gardener - Läs hela!

Diskussioner om The Constant Gardener  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Constant Gardener (451 st)
Björkman (Anmäl)   17:50 21/5
Rätt bra i grunden, men hattigt och mindre bra klippt/editerat i ett antal sekvenser. Känslan blir att den inte uppfyller sin potential helt. Fiennes filmens höjdpunkt.
BrutusBeefcake (Anmäl)   01:53 17/3
Jobbigt foto tills man vant sig och då passar det ändå ganska bra. Ralph Fiennes är riktigt bra i denna spännande thriller med ett bra tema, jag gillar inte medicinbranschen från förr så detta passade mig. (10/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Qhunden (Anmäl)   2/1 2015
Stabila skådespelarinsatser och intressant ämne, ändå orkar jag nätt och jämnt hålla mig vaken. Lite för rörigt och försöken att pigga upp handlingen med tramsiga actionscener drar ner betyget till en tvåa.
Krille80 (Anmäl)   14/11 2014
Detta är fantastisk thriller med politiska och konspirationstrådar som ni inte får missa. Ralph Fiennes är en helt sanslöst skicklig skådis som bär denna film på sina axlar på ett otroligt sätt. Rachel Weisz var väl värd sin birollsOscar för trots hennes lilla speltiden så eldar hon upp skärmen. Meirelles är en intressanta regissören.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Constant Gardener