Betyg idag: 1 988 Besökare idag: 5 814

Originaltitel: The Constant Gardener
Regissör:Fernando Meirelles
Utgivningsår:2005

Om The Constant Gardener:

Brittiskan Tessa Quayle, bosatt i Kenya, hittas mördad. Hennes man Justin, karriärdiplomat och trädgårdsmästare, tvingas finna svaren då ingen annan tycks vilja göra det.

Titel: Blood Diamond
Regissör: Stephen Gaghan
År: 2005
Genre: Drama, Thriller
Syriana

Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Danny Huston, Hubert Koundé, Packson Ngugi, Bill Nighy, Damaris Itenyo Agweyu, Daniele Harford, Donald Sumpter, Archie Panjabi, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Juliet Aubrey, Anneke Kim Sarnau, Richard McCabe

Jeffrey Caine

Drama, Romantik, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Tyskland, USA, Kina

Recension The Constant Gardener

- Camla sätter betyg 3 och skriver:
Är det ok att döda någon som ändå är döende? Det är en fråga som Fernando Meirelles ställer i sin filmatisering av John Le Carrès roman Den trägne odlaren. Constant Gardener är en mångbottnad berättelse där allt inte alltid är vad det verkar. Här skildras en fantastisk kamp för mänskliga värden i ett land där HIV/AIDS är lika vanligt som influensa, och ett människoliv är likvärdigt med en säck potatis....

Recension av The Constant Gardener - Läs hela!

Diskussioner om The Constant Gardener  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Constant Gardener (449 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   19:40 18/10
Qhunden (Anmäl)   2/1 2015
Stabila skådespelarinsatser och intressant ämne, ändå orkar jag nätt och jämnt hålla mig vaken. Lite för rörigt och försöken att pigga upp handlingen med tramsiga actionscener drar ner betyget till en tvåa.
Krille80 (Anmäl)   14/11 2014
Detta är fantastisk thriller med politiska och konspirationstrådar som ni inte får missa. Ralph Fiennes är en helt sanslöst skicklig skådis som bär denna film på sina axlar på ett otroligt sätt. Rachel Weisz var väl värd sin birollsOscar för trots hennes lilla speltiden så eldar hon upp skärmen. Meirelles är en intressanta regissören.
paninaro (Anmäl)   5/6 2014
Intressant och välgjord thriller med en del djup och bredd. Fiennes är lite av en favorit och är mycket bra i huvudrollen.
sarahrkn (Anmäl)   23/3 2014
Underbar! En av mina favoritfilmer. Hade inte höga förväntningar innan jag såg denne, tänkte att det skulle vara någon lite tramsig kärleksfilm a la action i Afrika. Men den handlar om ett politiskt farligt spel som får en att dra många paralleller till verkligheten. Starkt tema. Kärlekshistorien är också fin, men det är inte det viktigaste i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Constant Gardener