The Core

Originaltitel: The Core
Regissör:Jon Amiel
Utgivningsår:2003

Om The Core:

När 17 personer plötsligt dör i Boston och bisarra naturfenomen inträffar börjar geofysikern Josh Keyes misstänka att det hänt något med jordens elektromagnetiska fält. Keyes upptäcker, när han undersöker de konstiga händelserna tillsammans med sitt team, att det är något mycket mer skrämmande än man någonsin kunnat ana. Jordens inre kärna har slutat att rotera, vilket fått jordens elektromagnetiska fält att snabbt försämras. Och saker och ting kan bara bli värre, om det elektromagnetiska fältet kollapsar kommer jorden att koka. USA:s regering och FN bestämmer sig snabbt för att samla ihop ett team av experter. Deras uppdrag är att bygga en farkost som kan ta sig ner till jordens kärna för att återaktivera den och återställa balansen på jorden.
Se filmen på Netflix

Regissör: Andrew Marton
År: 1965
Genre: Science Fiction
Panik!

Aaron Eckhart, Christopher Shyer, Ray Galletti, Hilary Swank, Delroy Lindo, Eileen Pedde, Rekha Sharma, Stanley Tucci, DJ Qualls, Tom Scholte, Richard Jenkins, Glenn Morshower, Bruce Greenwood, Anthony Harrison, Tchéky Karyo, Nicole Leroux, Alfre Woodard

John Rogers (II), Cooper Layne

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Storbritannien, USA

Recension The Core

- JoeZ sätter betyg 3 och skriver:
Ja, vad kan man säga om katastroffilmer, redan från första början så vet vi att dem i slutet kommer att rädda världen, vi vet att några dör och några överlever. Denna film följer i Armageddons fotspår, dem är ute för att rädda välden från något hemskt. Till skillnad från Armageddon så ska denna räddningspatrull inte ut till rymden utan ner till kärnan av jorden. Eftersom själva kärnan har slutat att...

Recension av The Core - Läs hela!

Diskussioner om The Core  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Core (317 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Boondock_saint (Anmäl)   17/2 2017
Det är omöjligt för mig att sätta ett korrekt betyg på den här. Varje enskild scen är bland det dummaste jag någonsin har sett, kombinerat med riktigt malplacerad musik (låter som den i Terminator?!) och skiteffekter är det här en riktig bajsfilm vars manus hade kunnat vara skrivet av Donald Trump. Jag låg i sängen i två timmar och mumlade "men Gud" och höll mig för munnen på grund av alla dumheter. Blev tvungen att väcka min sambo två gånger för att berätta om de dumheter jag precis sett. MEN! Det är så underhållande så jag nästa dag vill se om den igen. 1/5 riktig skitfilm, 5/5 skulle se den igen, liksom. Så det får väl bli en trea så länge då.
Sir_Lord (Anmäl)   6/2 2017
Fruktansvärt fula effekter, men annars är den som Armageddon fast i jorden.
Halofreak92swe (Anmäl)   20/10 2016
Lika vass som när jag såg den för 7 år sen :) Väldigt spännande och annorlunda katastrof-film!
deswhip (Anmäl)   24/7 2016
Tänk att de lyckas få finansiering till såna här filmer?!?!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Core