The Crazy Family

Originaltitel: Gyakufunsha kazoku
Regissör:Sogo Ishii
Utgivningsår:1984

Om The Crazy Family:

Familjen Kobayashi flyttar från sin trånga lägenhet till sitt drömhus för att de ska få det bättre. Det verkar dock inte som att miljöbytet hjälper. Huset är nämligen angripet av termiter och familjen ballar snart ur. Sonen Masaki pluggar tills han blir galen, dottern Erika bryr sig bara om hennes kommande skivbolagsaudition, farfar Yasukuni har precis flyttat in och upplever återblickar av andra världskriget, mamman Saeko är nymfoman, och pappan tror endast att hans familjs "sjukdom" kan botas med kollektiv självmord.

Titel: Visitor Q

Katsuya Kobayashi, Mitsuko Baisho, Yoshiki Arizono, Youki Kudoh, Hitoshi Ueki

Sogo Ishii, Norio Kaminami, Yoshinori Kobayashi

Drama, Komedi

Japan
Diskussioner om The Crazy Family  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Crazy Family (4 st)
Joyful sounds (Anmäl)   24/2 2011
Titeln ljuger då inte iallafall! Här ballar det ur tills det når, och passerar, bristningsgränsen... Hejdlöst hysterisk "galen familj"-film i vilken bildspråket mer och mer liknar tidiga Sogo Ishii ju närmre slutet vi kommer. Jag gillar sonens galna cybernetiska plugg-HQ.
Slakob (Anmäl)   8/2 2010
Så jävla härlig! Så jävla härlig! Så jävla härlig!
Filmgalning (Anmäl)   9/2 2008
Den här tyckte jag var kul. Alltid underhållande med en familj som fullständigt ballar ur.
Black Mamba (Anmäl)   18/6 2006
"I got it! Yes. A hole! We dig a hole!"