The Curse of La Llorona

Originaltitel: The Curse of La Llorona
Regissör:Michael Chaves
Utgivningsår:2019

Om The Curse of La Llorona:

Efter att ha ignorerat den kusliga varningen från en mamma som misstänks för barnmisshandel dras snart en socialarbetare och hennes egna barn in i en skrämmande och övernaturlig värld.

Linda Cardellini, Raymond Cruz, Marisol Ramirez, Patricia Velasquez, Sean Patrick Thomas, Roman Christou, Jaynee-Lynne Kinchen, Tony Amendola, Irene Keng, Oliver Alexander, Aiden Lewandowski, Paul Rodriguez, John Marshall Jones, Ricardo Mamood-Vega

Mikki Daughtry, Tobias Iaconis

Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om The Curse of La Llorona  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Curse of La Llorona (4 st)
Ghostface (Anmäl)   20:08 28/4
Snabbmat om ens det men det vet nog de flesta innan de ser denna. En del klassiska hoppa till-scener, blir lite som att gå på Liseberg.
TheHorrorfan (Anmäl)   11:46 21/4
Helt okej. Var precis som jag förväntade mig.
Jaganatha (Anmäl)   00:00 20/4
Ännu en extremt katolsk och rätt konservativ amerikansk skräckfilm som vill visa upp hur tron på Gud och de heliga sakramenten och symbolerna kan fungera som ett försvar mot allsköns ondska och elände, här personifierat av en gråtande spökkvinna som en gång gjorde det värsta tänkbara och dödade sina barn och nu är hon minsann på jakt efter alla andra kvinnors barn. Som vanligt höjer sig inte skräckinslagen nämnvärt över jumpscarenivån och den religiösa folktron verkar inte heller speciellt välgrundad. Passande med den där häxdoktorns (eller curanderons) äggtrick så här i påsktider. Lättglömt trams utan distinktion för övrigt.
uCj (Anmäl)   23:49 19/4
Favoritreplik: Ta-da! Kul med kopplingen till Conjuring.