The Dark Is Death's Friend

Originaltitel: Assassino è costretto ad uccidere ancora, L'
Regissör:Luigi Cozzi
Utgivningsår:1975

Om The Dark Is Death's Friend:

Giallo. En man upptäcker en seriemördare just i färd med att dumpa liket på en mördad kvinna och tar tillfället i akt och utpressar psykopaten att mörda hans fru.

Titel: Autopsy

Thriller

The Killer Must Strike Again

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om The Dark Is Death's Friend  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dark Is Death's Friend (23 st)
EvilNed (Anmäl)   26/7 2017
Tight som fan. Mycket fokus på twists och spänning snarare än en regelrätt mordutredning ala Bava och Argento. Onekligen en giallo dock, även om den skiljer sig från 1975s etablerade canon så har den tydliga föregångare i "Paranoia" och "So Sweet, So Perverse".båda regisserade av Lenzi, som producerade den här.
anticosmicdawn (Anmäl)   7/8 2016
Vill gilla den mer än vad jag gör, men den är inte så spännande helt enkelt. Ska ses igen.
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Stabil rakt igenom. Inget masterverk pa nagot vis men fann den ovantat underhallande. Ny favorit av Luigi Cozzi! 3+
ulke666 (Anmäl)   6/2 2012
Halvkass musik, torra miljöer, tråkig mördare och sist men inte minst ganska trist handling. Inte helt uselt dock - man vill ju ändå veta hur det ska sluta.. Men tyvärr en besvikelse.
ketto (Anmäl)   2/2 2012
mycket hitchcock-känsla här. någon nämnde främlingar på tåg vilket jag kan hålla med om, men även ugglor i mossen. snyggt gjord och originell. sticker ut i genren mest för att det knappt är en giallo, men den har stilen och musiken, och mördaren liknar keith richards tycker jag!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dark Is Death's Friend