Betyg idag: 1 129 Besökare idag: 4 061

Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2012
Antal betyg:11985 betyg

Om The Dark Knight Rises:

Åtta år har gått sedan Batman försvann in i natten, ögonblicket då han gick från att vara hjälte till jagad flykting. När två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld tvingas han dock att återvända.

Titel: Batman Begins
År: 1989
Batman
Titel: Batman: Gotham Knight
Originaltitel: Batman: Gotham Knight
Regissör: Yasuhiro Aoki, Futoshi Higashide, Toshiyuki Kubooka, Hiroshi Morioka, Shoujirou Nishimi, Yuichiro Hayashi, Nam Jong-sik
År: 2008
Genre: Action, Kriminalare, Science Fiction
Batman: Gotham Knight

Christian Bale, Tom Hardy, Gary Oldman, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul, Ben Mendelsohn, Burn Gorman, Cillian Murphy, Juno Temple, Nestor Carbonell, Reggie Lee

Christopher Nolan, Jonathan Nolan

Action, Kriminalare, Thriller

T.D.K.R.

USA, Storbritannien

Recension The Dark Knight Rises

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Bat-Bane - Återkomsten Åtta år utan den mörke riddaren och Gotham har varit problemfritt sedan Harvey Dent dog för deras synder och Batman tog skulden. Bruce Wayne lever i ensamhet i sin herrgård och spenderar dagarna av fred och lycka i väntan på att få gå vidare. Men under Gothams gator planerar en brottsvåg att ta Gotham och Bruces förfluttna kommer för att dra ned honom i djupet. När dammet...

Recension av The Dark Knight Rises - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Action Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Superhjältar, Thriller Top 50
Kommentarer om The Dark Knight Rises (630 st)
Darc (Anmäl)   09:59 29/11
Om den är bäst vet jag inte men den var häftigare att uppleva på bio än Dark Knight! Å andra sidan ska jag väl inte uttala mig då jag knappt minnst TDK och dessutom halvsov när jag såg den på bio.
päronanton (Anmäl)   22:31 18/8
Jag tycker denna är väldigt bra, till och med något bättre än the dark knight! Mycket bra skådespel!
bnw (Anmäl)   23:24 10/2
Inte lika intensiv som föregångaren, men helt ok.
Rai (Anmäl)   24/12 2017
Jag vet inte, men jag tycker inte riktigt dom här nya Batman- filmerna håller riktigt samma klass som 90-talets Batman-filmer,,,
kryttan (Anmäl)   18/12 2017
Överlägset bäst i trilogin! Tom Hardy bär ensam upp filmens höjdpunkter! Hans scennärvaro är löjligt bra, och utan honom hade betyget inte stigit upp till 5 för min del. Mycket bra karaktärer, JGL och Hathaway gör stabila insatser. Jag gillar verkligen att det är varierande aspect i bilden, så när IMAX-scenerna kommer så trycker den ut bilden över hela duken i hemmabion, så coolt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dark Knight Rises
Se filmen