The Dark Knight Rises

Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2012
Antal betyg:12002 betyg

Om The Dark Knight Rises:

Åtta år har gått sedan Batman försvann in i natten, ögonblicket då han gick från att vara hjälte till jagad flykting. När två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld tvingas han dock att återvända.

Titel: Batman Begins
År: 1989
Batman
Titel: Batman: Gotham Knight
Originaltitel: Batman: Gotham Knight
Regissör: Yasuhiro Aoki, Futoshi Higashide, Toshiyuki Kubooka, Hiroshi Morioka, Shoujirou Nishimi, Yuichiro Hayashi, Nam Jong-sik
År: 2008
Genre: Action, Kriminalare, Science Fiction
Batman: Gotham Knight

Christian Bale, Tom Hardy, Gary Oldman, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul, Ben Mendelsohn, Burn Gorman, Cillian Murphy, Juno Temple, Nestor Carbonell, Reggie Lee

Christopher Nolan, Jonathan Nolan

Action, Kriminalare, Thriller

T.D.K.R.

USA, Storbritannien

Recension The Dark Knight Rises

- Darkspine sätter betyg 3 och skriver:
The Dark Knight Rises är Nolans sista del i Batmantrilogin. Filmen utspelar sig åtta år efter det att Jokern spridit skräck i Gotham. Batman är den som fått skulden för Harvey Dents död och ingen har sett till den maskerade hjälten sen dagen då Harvey dog. Bruce Wayne (Christian Bale) spenderar sina dagar isolerad i sin herrgård och även han har försvunnit från Gothams radar. Det är först när Bane...

Recension av The Dark Knight Rises - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Superhjältar
Kommentarer om The Dark Knight Rises (628 st)
päronanton (Anmäl)   18/8 2018
Jag tycker denna är väldigt bra, till och med något bättre än the dark knight! Mycket bra skådespel!
bnw (Anmäl)   10/2 2018
Inte lika intensiv som föregångaren, men helt ok.
Rai (Anmäl)   24/12 2017
Jag vet inte, men jag tycker inte riktigt dom här nya Batman- filmerna håller riktigt samma klass som 90-talets Batman-filmer,,,
kryttan (Anmäl)   18/12 2017
Överlägset bäst i trilogin! Tom Hardy bär ensam upp filmens höjdpunkter! Hans scennärvaro är löjligt bra, och utan honom hade betyget inte stigit upp till 5 för min del. Mycket bra karaktärer, JGL och Hathaway gör stabila insatser. Jag gillar verkligen att det är varierande aspect i bilden, så när IMAX-scenerna kommer så trycker den ut bilden över hela duken i hemmabion, så coolt!
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Riktigt bra