The Darkest Hour

Originaltitel: The Darkest Hour
Regissör:Chris Gorak
Utgivningsår:2011

Om The Darkest Hour:

När en oförklarlig katastrof drabbar världen lyckas en grupp turister överleva i Moskvas underjord. De måste nu ta sig igenom den öde storstaden för att leta efter fler överlevande men det är en ny värld som möter dem ovan mark, en farlig, främmande plats som hemsöks av en okänd fara.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Brad Anderson
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Försvunnen

Emile Hirsch, Max Minghella, Olivia Thirlby, Rachael Taylor, Joel Kinnaman, Dato Bachtadze, Veronika Vernadskaja, Jurij Kutsenko, Nikolaj Efremov, Vladimir Jaglich, Artur Smoljaninov, Anna Roudakova, Georgij Gromov, Pjotr Fjodorov

Jon Spaihts

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Ryssland
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om The Darkest Hour  (1 diskussioner)
Kommentarer om The Darkest Hour (112 st)
Astrojacob (Anmäl)   23/1 2018
Vad tänkte Joel på? Hoppas han fick bra betalt. God tanke och koncept men manuset? Knapp Tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
yrkeschaufföre (Anmäl)   2/7 2016
Den gick på tv'n framför mig och jag fortsatte titta eftersom jag gillar Rachael. Ingen fan av genren men den här var okej, en svag tvåa, men sen visade det sig ju att svensken spelar en svensk (om än med ett osvenskt namn) och när det faktiskt börjar gå åt karaktärer som man fått lära känna då är det dags att höja betyget till en svag trea istället.
eraserheead (Anmäl)   8/5 2016
olidligt tråkig
KyLLo (Anmäl)   5/5 2015
Jag förstår inte varför den finns bland Filmtipsets 250 sämsta filmer, för den är både underhållande och originell. En ganska fartfylld film i intressanta ryska miljöer och en hel del spektakulära specialeffekter. Påminner en del om zombiefilmer, men med en okänd fiende istället. Just fienden är en klar nackdel. En annan är dåliga skådespelare. Därför stannar betyget på en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Darkest Hour
Se filmen