The Dead

Originaltitel: The Dead
Regissör:Howard J Ford, Jonathan Ford
Utgivningsår:2010

Om The Dead:

När det sista evakueringsflyget ut ur ett krigsdrabbat afrika krashar vid kusten är amerikanen Brian Murphy ensam överlevande i ett land där de döda kommer till liv och anfaller de levande.

Titel: Red Scorpion
Regissör: Kit Ryan
År: 2007
Genre: Komedi, Kriminalare, Thriller, Skräck
Botched

Rob Freeman, Elizabeth Akingbade, Benjamin C Akpa, Stephen Asare Amaning, Anthony Arinze, Kwesi Asmah, Edward Bruce, Genardo Campbell, Mark Chapman, Frank Owusu Darko, Anne Davaud, Chamberlain Dembele, David Dontoh, Ofuya Elias, Ben Crowe

Howard J Ford, Jonathan Ford

Skräck

Storbritannien
Diskussioner om The Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dead (52 st)
Gordyal (Anmäl)   12:05 20/2
Den här filmen förtjänar definitivt en eloge. Kombinationen road movie och zombie-film som utspelar sig i Burkina Faso och Ghana och där zombierna definitivt inte springer, och där kula i huvudet är den bästa medicinen = lysande koncept. Dessutom bygger inte specialeffekterna på CGI, och upplösningen är helt rätt.. Dessvärre tar det positiva slut ungefär där. The Dead är intetsägande och hyfsat seg. Stämning och spänning saknas helt, och Rob Freeman är mer än lovligt träig. Synd på så rara ärtor. (5+/15)
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Usel på alla plan....
Smultronsylt (Anmäl)   24/10 2015
ZzZZzzznark!
DanjelFalck (Anmäl)   2/3 2015
Ett praktexempel på att man varken behöver pengar eller A-skådespelare för att kunna göra en jävligt bra film.
Totenkopf (Anmäl)   18/1 2014
Tråkig som fan, och usla skådisar dessutom. Nog de absolut slöaste zombies som finns, du kan ju krypa ifrån dem.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dead