The Death of Stalin

Originaltitel: The Death of Stalin
Regissör:Armando Iannucci
Utgivningsår:2017

Om The Death of Stalin:

När Stalin plötsligt faller ned död utbryter kalabalik, men snart börjar maktkampen på allvar mellan Berija, Chrusjtjov och general Zjukov.

Titel: Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben
Originaltitel: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Regissör: Stanley Kubrick
År: 1964
Genre: Drama, Komedi
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben
Titel: Diktatorn
Originaltitel: The Great Dictator
Regissör: Charles Chaplin
År: 1940
Genre: Komedi
Diktatorn

Steve Buscemi, Simon Russell Beale, Jeffrey Tambor, Paddy Considine, Jason Isaacs, Michael Palin, Olga Kurylenko, Andrea Riseborough, Rupert Friend, Adrian McLoughlin, Dermot Crowley, Paul Chahidi, Paul Whitehouse, Richard Brake, Diana Quick

Armando Iannucci, Ian Martin, David Schneider

Komedi

Belgien, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om The Death of Stalin  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Death of Stalin (24 st)
myslas (Anmäl)   22:44 13/7
Det bästa med filmen är att de inte pratar engelska med rysk brytning. Annars puttrar det mest på i ett långsamt tempo utan att det är särskilt roligt alls. Tror jag kan ge upp Iannucci nu, jag har inte sett en enda grej av honom som faktiskt är rolig (det inkluderar In the Loop och Veep).
WillyV (Anmäl)   23:04 5/7
Riktigt elegant och underrhållande.
snubbel (Anmäl)   15:01 21/6
Kul första fem minuterna men att dra ett skämt och bara samma skämt resterande två timmar blir bara platt fall.
mammene (Anmäl)   20:03 8/6
Bra som en lättsam historielektion men blev lite för tröttsamma skämt i längden.
Sture Stenhög (Anmäl)   01:36 8/6
Att göra en satirisk version av den här historien behöver inte alls vara en dålig idé, och den här filmen är ganska okej rakt igenom. Den är lite småkul överlag, men tyvärr blir det aldrig mer än så. Det känns som att man fattar humorn ganska omgående, och det blir lite tjatigt efter ett tag. Steve Buscemi är dock bra, och filmen väcker ett intresse för det verkliga händelseförloppet. Jag önskar väl bara att den hade varit intressantare att faktiskt se, nu nickade jag t.o.m. till några gånger
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Death of Stalin