The Departed

Originaltitel: The Departed
Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:2006

Om The Departed:

Två män från olika sidor om lagen är undercover inom Boston State Police Department och i den Irländska Maffian, men våld och blodspillan kokar när upptäckter görs och mullvaderna blir tvungna att finna sin fiendes identitet. Nyinspelning av Infernal Affairs från 2002.

Titel: The Town
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare
Film nr.: 2063
Carlito's Way

Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Vera Farmiga, Mark Wahlberg, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Ray Winstone, Amanda Lynch, Mark Rolston, David O'Hara, James Badge Dale, Kevin Corrigan, Robert Wahlberg, Kristen Dalton

William Monahan

Drama, Kriminalare, Thriller

USA, Hongkong

Recension The Departed

- kanzi sätter betyg 5 och skriver:
Jack Nicholson spelar maffiabossen Frank Costello som leder den amerikansk-irländska maffian i Boston. Han placerar några av sina yngsta, mest intelligenta och lovande underhuggare i polisskolans elitutbildning för att de, efter utbildningen, skall infiltrera poliskåren och förhoppningsvis där arbeta sig uppåt. Colin Sullivan (Matt Damon) är en av dem och avancerar snabbt i rang efter sin examen, mycket...

Recension av The Departed - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Oscars, Thriller Top 50
Diskussioner om The Departed  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Departed (1329 st)
Hypostas (Anmäl)   21:45 4/4
Sänkning till trea efter omtitt i anhedoniskt tillstånd.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Stark trea
Kurosawafan (Anmäl)   19/2 2017
mycket välgjord men inte så extraordinär som man hört. normal 4a
foppa99 (Anmäl)   7/2 2017
Efter en omtitt tycker jag samma som när den kom ; medioker o klart sämre än förlagan.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Leonardo DiCaprio och Jack Nicholson imponerar i Scorseses variant av ”Internal affairs”. Titeln är “The Departed” en mycket spännande men även en smula komiskt film. Mycket stjärnor är det även förutom DiCaprio och Nicholson. Här finns också ett flertal välutvecklade biroller. Filmen har mer karaktären av ett polis-drama än polis-action, och det är ju bra. Bra regi. Ja, en bra filmproduktion ur de flesta hänseenden helt enkelt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Departed
Se filmen