The Departed

Originaltitel: The Departed
Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:2006

Om The Departed:

Två män från olika sidor om lagen är undercover inom Boston State Police Department och i den Irländska Maffian, men våld och blodspillan kokar när upptäckter görs och mullvaderna blir tvungna att finna sin fiendes identitet. Nyinspelning av Infernal Affairs från 2002.

Titel: The Town
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare
Film nr.: 2063
Carlito's Way

Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Vera Farmiga, Mark Wahlberg, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Ray Winstone, Amanda Lynch, Mark Rolston, David O'Hara, James Badge Dale, Kevin Corrigan, Robert Wahlberg, Kristen Dalton

William Monahan

Drama, Kriminalare, Thriller

USA, Hongkong

Recension The Departed

- Pebosjan sätter betyg 4 och skriver:
Ett välregisserat maffiadrama med eliten av lovande samt välprovade skådespelare, kan bara sluta i succé. Men för att alla faktorer ska stämma överens så behövs ett manus och en historia som är värdigt att utövas av dessa pjäser. Hur gör man detta bäst? Jo man tar östvärldens bästa filmmanus de senaste 20 åren och amerikaniserar den med pompa och ståt, för att sedan skapa denna succé som polisfilmernas...

Recension av The Departed - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Oscars
Diskussioner om The Departed  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Departed (1333 st)
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   21:49 15/6
Tråkiga karaktärer, ospännande, för mycket omotiverat våld.
Pi-R (Anmäl)   16:03 23/2
Sevärt, välgjort och välcastat. Rollistan är fenomenal, och i de flesta fall lever skådespelarna upp till förväntningarna – inte minst Scorsesefavoriten DiCaprio. Med det sagt – ett av de främsta skälen till att filmen inte känns helgjuten är, och ingen är mer förvånad än jag, Jack Nicholson... hans överspel som Frank Costello drar fokus från Damons och DiCaprios betydligt mer nyanserade prestationer och blir mest flåsigt. Filmens andra problem är längden, som inte är motiverad, även om kvaliten i den sista timmen nästan får en att glömma bort det. Sammanställt blir betyget en stabil fyra med såväl betydliga skönhetsfläckar som flera riktiga guldkorn
visser (Anmäl)   3/11 2018
För mycket Hollywood, för lite Scorsese
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2018
Något överskattad men ändå väldigt bra.
Hypostas (Anmäl)   4/4 2018
Sänkning till trea efter omtitt i anhedoniskt tillstånd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Departed
Se filmen