The Devil's Mistress

Originaltitel: Lída Baarová
Regissör:Filip Renc
Utgivningsår:2016

Om The Devil's Mistress:

En ambitiös skådespelare kommer till 1930-talets Berlin för att söka lyckan. Men som Joseph Goebbels älskarinna får hon betala ett högt pris.

Tatiana Pauhofová, Karl Markovics, Gedeon Burkhard, Simona Stasová, Martin Huba, Pavel Kríz, Zdenka Procházková, Anna Fialová, Lenka Vlasáková

Ivan Hubac

Drama, Biografi

Tjeckien, Slovakien
Diskussioner om The Devil's Mistress  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Devil's Mistress (4 st)
mammene (Anmäl)   17:34 21/5
Verkar som man följt historien här och det väckte intresset att veta mer. Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska säga om själva utförandet, ibland kändes det som en överdramatiserad komedi och skådespelet var väl inte på topp direkt, och hur någon överhuvudtaget kunde falla för Goebbels är för mig en gåta. Det räcker till en tvåa för historievärdet.
goeran (Anmäl)   01:12 23/4
Det är i och för sig en bra idé att göra en film om den mest ryktbara tjeckiska filmstjärnan genom tiderna (och som eftervärlden kanske främst minns som Goebbels älskarinna) men Filip Rencs Lída Baarová från 2016 är faktiskt rätt medioker. Och det är synd; för hennes omväxlande liv erbjuder verkligen en häftig story.
Gyllenbock (Anmäl)   20/12 2017
Kände till denna story tidigare men det var ändå intressant att se filmen som var helt ok.
Murvel48 (Anmäl)   31/5 2017
Välgjort, välspelat och historiskt intressant.