The Devil's Rejects

Regissör:Rob Zombie
Utgivningsår:2005
Antal betyg:2071 betyg

Om The Devil's Rejects:

Efter att ha mördat Sheriff Wydell så stöter familjen Firefly på en hämndlysten polis som visar sig vara Sheriff Wydells bror. Familjen utsätts för en polisrazzia. Baby, Otis, Captain Spaulding och resten av dem åker ut. I ren och skär frustration så ger de sig i väg på ett mördartåg genom USA.

Titel: House of 1000 Corpses
Regissör: Deran Sarafian
År: 1994
Genre: Action, Thriller, Roadmovie
Highway To Hell

Danny Trejo, Steve Railsback, William Forsythe, Geoffrey Lewis, Priscilla Barnes, Ken Foree, Sid Haig, Leslie Easterbrook, Elizabeth Daily, Michael Berryman, Bill Moseley, Ginger Lynn Allen, Matthew McGrory, P J Soles, Sheri Moon Zombie, Kate Norby

Rob Zombie

Kriminalare, Skräck

House of 1000 Corpses 2

USA, Tyskland

Recension The Devil's Rejects

- snipan sätter betyg 5 och skriver:
Själv är jag väldigt svag för denna film. Det är ett mästerverk skrivet och regisserat av Rob Zombie. Jag älskar de miljöer som filmen utspelar sig i samtidigt som det är en väldigt bra uppföljare. Jag tycker att denna film är bättre än den första och detta är relativt ovanligt. De enda uppföljarna som jag kan komma på som haft samma effekt och lyckats bättre än den förgående är ”Sagan Om Ringen” trilogin....

Recension av The Devil's Rejects - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVI Twilight Zone
Diskussioner om The Devil's Rejects  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Devil's Rejects (260 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   01:23 30/7
Det här var klart bättre än första filmen. Man har dragit ner på hillbilly-humorn samtidigt som allt är väldigt mycket mer sammanhängande. Det är ett skönt gäng skådisar man har samlat ihop, och det faktum att filmen helt saknar spärrar och att den är berättad från förövarnas synvinkel, utan någon riktig hjälte som det är meningen att man ska hålla på, gör att man aldrig är riktigt säker på vart det här ska ta vägen. God underhållning om man inte har ett alltför städat psyke
bnw (Anmäl)   8/1 2018
Jag minns den mest som en (inte överdrivet mycket) blodigare Natural Born Killers.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Johan_G (Anmäl)   23/5 2016
Vill ge en 4:a bara för filmen är välbalanserad åh snyggd gjord. men känner att filmen är eventuellt lite för tunn. Det där sista sakerna fattas som jag inte kan sätta fingret på. ev, att den kan höjas till en 4:a efter ett tag man har sugit på karamellen.
Kayzyn (Anmäl)   13/6 2015
Kanske 2000 talets absolut bästa film, men bara kanske.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Devil's Rejects