The Dictator

Originaltitel: The Dictator
Regissör:Larry Charles
Utgivningsår:2012

Om The Dictator:

Filmen berättar den heroiska historien om en diktator som riskerar livet för att försäkra sig om att demokratin aldrig ska komma till det land som han så kärleksfullt förtrycker.

Titel: Borat
Originaltitel: Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
Regissör: Larry Charles
Regissör: Jack Gold
År: 1983
Genre: Drama, Komedi
Röd monark

Sacha Baron Cohen, Anna Faris, Jason Mantzoukas, Ben Kingsley, Bobby Lee, John C Reilly, Kevin Corrigan, Mitchell Green, George Bartenieff, Fred Armisen, Sayed Badreya, Aasif Mandvi, Kathryn Hahn, Chris Parnell, Megan Fox, Chris Elliott, Jessica St Clair

Sacha Baron Cohen, Alec Berg, David Mandel, Jeff Schaffer

Komedi

Recension The Dictator

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Efter att ha mjölkat alla sina tre första karaktärer (Ali G, Borat och Bruno) tagna ifrån "The Ali G show" hela vägen till långfilmsformat så är denna films egentligt största fråga kanske den över huruvida kreatören Sacha Baron Cohen nu skall falla in i urvattnat uttjatad glömska? Och för att börja i denna ände så är svaret ett snabbt och tveklöst nej av den mycket enkla anledningen av att han helt...

Recension av The Dictator - Läs hela!

Diskussioner om The Dictator  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dictator (230 st)
cjvhb (Anmäl)   6/8 2018
Riktig dålig film med några få ljuspunkter!
larsen1976 (Anmäl)   23/7 2018
Ungefär som man kunde vänta sig.. har sina roliga stunder. Men känns ibland lite överdriven.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Murvel48 (Anmäl)   7/1 2017
Helikopterscenen är genialisk!
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Skruvad och helskön komedi! Riktigt lika bra som Borat är den ju inte men ändå väldigt bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dictator
Se filmen