The Dilemma

Originaltitel: The Dilemma
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2011

Om The Dilemma:

Sedan college har den evige ungkarlen Ronny och den lyckligt gifte Nick tillsammans gått igenom både vått och torrt. Numera äger de en bildesignfirma tillsammans, och drömmer om uppdraget som skulle kunna bli det riktiga startskottet för deras företag. Med Ronnys flickvän Beth och Nicks fru Geneva vid deras sidor tycks de vara oslagbara. Men Ronnys värld vänds upp-och-ned när han plötsligt ser Geneva tillsammans med en annan man, och han ger sig ut på jakt efter sanningen. Och alltmedan enmansutredningen övergår i ett komiskt kaos får Ronny reda på att även Nick döljer något. Med en livsavgörande och hastigt annalkande presentation i bakhuvudet måste Ronny börja fundera över vad konsekvenserna skulle bli om han avslöjade sanningen för sin bäste vän.

Titel: Take This Waltz
Regissör: Matthew Weiner
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
Are You Here

Kevin James, Vince Vaughn, Winona Ryder, Jennifer Connelly, Queen Latifah, Talulah Riley, Channing Tatum, Clint Howard, Chelcie Ross, Rance Howard

Allan Loeb

Drama, Komedi

Diskussioner om The Dilemma  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dilemma (53 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
foppa99 (Anmäl)   7/2 2016
vissa saker e roliga o gulliga, men andra e värdelösa o totallöjliga
mazquara (Anmäl)   21/6 2015
misslyckad som komedi och inte tillräckligt seriös för att funka som drama - helt meningslös film
snyltare (Anmäl)   21/6 2015
Usch vad ointressant.
Krille80 (Anmäl)   6/1 2015
En film som överraskade mig med den mängd av drama och fungerande drama den faktiskt innehåller. Tyvärr fungerar inte komedidelen alls och valet av skådespelare är lite underlig. Jennifer Connelly är överlägset bäst men Vince Vaughn visar att han någorlunda behärskar mer dramatiska roller. Kevin James känns dock fel och Winona Ryder imponerar inte. Ingen skådespelare känns dock helt rätt i sina roller. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dilemma
Se filmen