Originaltitel: The Dinner
Regissör:Oren Moverman
Utgivningsår:2017

Om The Dinner:

Historien utspelar sig under en familjemiddag där fasansfulla hemligheter avslöjas.

Titel: The Dinner
Regissör: Roman Polanski
År: 2011
Genre: Drama, Komedi
Carnage

Richard Gere, Laura Linney, Steve Coogan, Rebecca Hall, Chloë Sevigny, Adepero Oduye, Michael Chernus, Seamus Davey-Fitzpatrick, Charlie Plummer, Miles J Harvey, Joel Bissonnette, Emma R Mudd, Dominic Colón, Laura Hajek, Taylor Rae Almonte

Oren Moverman

Drama, Thriller, Mysterium

Diskussioner om The Dinner  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dinner (2 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/2 2018
Halvdan inledning, övergår därefter till måttligt intressant men sen spårar filmen ur totalt och blir bara dålig. Och tråkig.
Sture Stenhög (Anmäl)   8/8 2017
En lite svajig film som aldrig helt hittar en tillfredsställande struktur men innehållsmässigt är den intressant och den höll mig fullt engagerad hela vägen. Den spelar på publikens förväntningar på karaktärerna på ett uppfriskande sätt, och en mer komplex bild av dem växer gradvis fram. Skådespeleriet är dessutom på topp från samtliga. Jag lämnas dock med en känsla av att det fanns mer att hämta här, och slutet är inte alls speciellt lyckat (jag syftar då primärt på utförandet av det, principen bakom behöver ej vara fel). Betygstrean var trots detta aldrig riktigt i fara, hellre en intressant film med problem, än en ointressant film utan problem