The Disappeared

Originaltitel: The Disappeared
Regissör:Johnny Kevorkian
Utgivningsår:2008

Om The Disappeared:

Far och son Jake och Matthew Ryan försöker ta itu med det dagliga livet efter att Tom, den yngre brodern, har försvunnit. Matts psykiska hälsa blev sämre efter kvällen då brodern försvann och väl tillbaka från den psykratiska kliniken så stannar han bara hemma. När han börjar höra sin försvunna brors röst på videobanden av de inspelade nyhetsinslagen där fadern ber kidnapparen återlämna sonen, så börjar till och med Matts bästa vän tvivla på hans mentala hälsa. Den enda person som verkar stötta honom är Amy, den söta och bekymrade grannflickan. Var är Tom, är han vid liv eller död? Kommer man någonsin hitta honom?

Harry Treadaway, Greg Wise, Alex Jennings, Finlay Robertson, Nikki Amuka-Bird, Ros Leeming, Bronson Webb, Georgia Groome

Johnny Kevorkian, Neil Murphy

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008
Diskussioner om The Disappeared  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Disappeared (2 st)
Ghostface (Anmäl)   1/5 2010
Bra skärpa i skådespelarinsatserna, kändes som en lågbudgetfilm/oerfaren regissör men är nödvändigtvis inte något jag klagar på, en ungdomsvariant på seven och gone baby gone.
Morayeel (Anmäl)   14/9 2008
Till Lund och Fantastisk Film Festival 2008, 18-27 september!