The Doors

Originaltitel: The Doors
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:1991

Om The Doors:

Oliver Stones spektakulära film om Jim Morrisons liv, en av de mest sensuella och spännande människor i Rock´n roll-historien. Filmen The Doors berättar historien om The Doors uppgång och fall och är fylld av musik.

Titel: When You're Strange
Originaltitel: Love & Mercy
Regissör: Bill Pohlad
År: 2014
Love & Mercy

Meg Ryan, Michael Madsen, Michael Wincott, Val Kilmer, Kyle MacLachlan, Kathleen Quinlan, Josh Evans, Dennis Burkley, Billy Idol, Frank Whaley, Kevin Dillon, Paul Williams (III), Crispin Glover, Christina Fulton, Mimi Rogers, Jennifer Rubin, Sean Stone

Oliver Stone, Randall Jahnson

Drama, Biografi

Recension The Doors

- Bobby Peru skriver:
En av de största rockgrupperna i musikens historia porträtteras i den här filmen av Oliver Stone. Den handlar främst om sångaren och frontmannen Jim Morrison, och om hans uppgång och fall. Mycket knark, sprit & kvinnor. Det märks att Stone har en stark känsla för detaljer och visuellt artisteri, och han passar även på att klämma in fina detaljer från 1960-talet, då denna film utspelar sig. ...

Recension av The Doors - Läs hela!

Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om The Doors  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Doors (224 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
En film om 60-talets bästa Amerikanska band, The Doors. Med manus och regi av en av 90-talets bästa film-makare Oliver Stone, det måste väl bli bra? Ja då det är bra och om man till detta lägger att Val Kilmer gör en suverän tolkning av Jim Morrison och att även övriga skådespelarinsatser är strålande så blir det ännu bättre. När handlingen som här mer kränker än hyllar huvudpersonen är det viktigt att historien är hyfsat sann. Är den det?
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Grymt bra film med grymt bra skådespelare och grymt bra musik!
UFO_lars (Anmäl)   24/3 2016
Visuell och snygg skildring av en enastående musiker. Tyvärr sker detta bitvis på bekostnad av handling och manus varför filmen inte riktigt berör på djupet på samma sätt som t.ex. Amy eller Control gör. Så min bedömning är snygg, visuell och underhållande dock ej genialisk.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
En bra film. Val Kilmer är så underbart lik Jim Morrison, både i sångröst och utseende. Val Kilmer borde ha fått en Oscarnominering minst. Morrison var ett svin som skrev en av vår tids mest djupa texter. Oliver Stone gör ett utmärkt försök att fånga magin runt The Doors och Jim Morrison. Bra musik. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Doors