The Double

Originaltitel: The Double
Regissör:Michael Brandt
Utgivningsår:2011

Om The Double:

En amerikansk senator blir mördad och en ung FBI-agent får ta hand om fallet men när det visar sig att det är en sovjetisk lönnmördare så får den unga agenten hjälp av en erfaren pensionerad agent som försökt fånga samma mördare förut.

Titel: Contraband
Regissör: Stephan Apelgren
År: 2011
Genre: Kriminalare
Varg Veum - Dödens drabanter

Richard Gere, Topher Grace, Martin Sheen, Odette Annable, Chris Marquette, Tamer Hassan, Stephen Moyer, Stana Katic, Yuri Sardarov, Ivan Fedorov, Ed Kelly (II), Jeffrey Pierce, Lawrence Gilliard Jr, Mike Kraft, Nicole Forester

Michael Brandt, Derek Haas

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om The Double  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Double (50 st)
Bomkia (Anmäl)   26/8 2016
Tyvärr är detta inte särskilt bra. Filmen lyfter inte och det är väldigt många konstiga sekvenser som aldrig riktigt blir något. Tycker man om Gere och Grace som skådespelare kan man se den nån seg eftermiddag, men annars bör den nog undvikas. 2a.
Portugallien (Anmäl)   11/7 2016
Murvel48 (Anmäl)   10/1 2016
Ännu en snårigt, otydligt och egentligen värdelöst berättad story med hål större än en Emmenthaler. Och ovanpå det en löjlig twist..,
foppa99 (Anmäl)   29/10 2015
Gere va bättre förr: nu träig som en huggkubbe (förr bara som en vedklabb)
Krille80 (Anmäl)   11/1 2015
Jag gillar filmens upplägg vilket gör att jag är med ett bra tag i historien. Någonstans, någon gång under filmens speltid så förloras mitt gillande och jag inser att detta är inte bättre än bara en Ok thriller. Filmens avslutande twist känns dessutom överarbetad. Positivt är att Richard Gere fortfarande kan skådespela på en bra nivå medan Topher Grace tyvärr känns tunn i sitt agerande eller så är det så att jag fortfarande förknippar honom för mycket med Foreman i TV-serien "That 70`s show".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Double