The Dream-Quest of Unknown Kadath

Originaltitel: The Dream-Quest of Unknown Kadath
Regissör:Edward Martin III
Utgivningsår:2003

Om The Dream-Quest of Unknown Kadath:

Detta är berättelsen om den tappre drömmaren Randolph Carters resa genom drömarnas värld. I sitt sökande efter den mystiska skymningsstaden så tvingas han konfrontera både gudar och demoner, resa till världens ände och till den avlägsna månen och ned i den mänskliga, och omänskliga, själens djupaste vrår. Animerad film som bygger på novellen "Sökandet efter det drömda Kadath" från H. P. Lovecrafts drömcykel.

Titel: The Call of Cthulhu
Originaltitel: The Call of Cthulhu
Regissör: Andrew Leman
År: 2005
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, Stumfilm
The Call of Cthulhu

Toren Atkinson (röst), Raymond Beckett (röst), Jason Brooks (röst), Andrew Hamlin (röst), Sheri Hinshaw (röst), Marky Kelly (röst), Lev Koszegi (röst), Leopoldo Marino (röst), Edward Martin III (röst), Katrina Martin (röst), Martin McClure (röst)

Edward Martin III

Animerad, Äventyr, Fantasy

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om The Dream-Quest of Unknown Kadath  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dream-Quest of Unknown Kadath (5 st)
zonk (Anmäl)   20/2 2013
Försökte titta på den här, men det e typ extremt fula ritade stillbilder där det ibland långsamt panoreras över, etc. Det är ungefär lika njutbart o estetiskt som en powerpointpresentation med enbart comic sans. Förvänta er inte budget över student-tv, typ..
Kriffot (Anmäl)   29/12 2008
En av de bästa historierna någonsin kommer kanske inte riktigt till sin rätt här. Problemet är inte den stela animationen, som fungerar helt okej. Bilderna gör sig bra i sin gestaltning av de groteska miljöerna. Problemet är rösterna som är otydliga. Det känns som alla talar för fort och utan någon känsla för dramatiken i scenerna. Musiken kunde också används bättre som stämningskapare. Trots bristerna klart sevärd i väntan på den dagen någon bestämmer sig för att göra en högbudgetspelfilm av denna fantastiska berättelsen.
Cthulhu4prez (Anmäl)   15/9 2008
Aningen segt tempo på sina ställen, i övrigt en klockren film!
hco (Anmäl)   22/7 2007
MrDoctor> Testa valfri sökmotor.. hjälper mycket! http://www.guerrilla-productions.org/Merchandise.html
MrDoctor (Anmäl)   7/2 2007
Om någon vet var filmen går att få tag på så skriv det snälla snälla!