Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 684

Originaltitel: The Dressmaker
Regissör:Jocelyn Moorhouse
Utgivningsår:2015

Om The Dressmaker:

När Tilly för första gången sen barnsben återvänder till sin inskränkta hemby för att ta hand om sin sjuka mor, är hon en fullärd sömmerska av världsklass. Samtidigt som hon syr klänningar som får människor att blomstra, svartnar relationerna med dem som en gång fick henne att lämna staden.

Titel: Hysteria
Originaltitel: Hysteria
Regissör: Tanya Wexler
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
Hysteria
Titel: En italiensk familj på gränsen till sammanbrott
Originaltitel: Mine vaganti
Regissör: Ferzan Ozpetek
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
En italiensk familj på gränsen till sammanbrott
Titel: The Restless Spy
Regissör: Jorge R Gutierrez
År: 2014
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy
Manolos magiska resa

Kate Winslet, Judy Davis, Liam Hemsworth, Hugo Weaving, Sarah Snook, Julia Blake, Shane Bourne, Kerry Fox, Rebecca Gibney, Caroline Goodall, Gyton Grantley, Tracy Harvey, Sacha Horler, Shane Jacobson, Geneviève Lemon, James Mackay, Hayley Magnus

Jocelyn Moorhouse, P J Hogan

Drama, Komedi

Australien
Diskussioner om The Dressmaker  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dressmaker (24 st)
Hypertraxx (Anmäl)   20:07 13/1
Tycker den är både rolig, kärlek och än del sorg, jag gillar den rakt igenom :D
asasae (Anmäl)   4/12 2016
Intressant och lovande. Gillade miljön. Men filmens betyg dalade då den tog ett vägval jag inte valt i slutet. Slutet kände jag mig missnöjd med. Onödigt tungt. Kate är dock en superskicklig skådis!
zeke_karlsson (Anmäl)   15/10 2016
Knepigt...
pormask (Anmäl)   13/10 2016
Jag håller helt med okidoki, det är en film som har lite av varje i sig när det kommer till olika filmgenrer, den känns lite förvirrad inombords. Till större delen såg jag den ändå som en komedi då jag inte kunde ta någon karaktär på allvar och därmed inte hysa någon större sympati för någon av dem, jag brydde mig inte så mycket av vad som hände. Varje karaktär kändes nästan lite som en seriefigur, och seriefigurer gillar vi. Oftast. Men filmen var otroligt snygg och Kate Winslet väldigt bra (de flesta skådisarna är klart godkända) så filmen är absolut sevärd. Snyggheten tar nästan filmen till en fyra.
okidoki (Anmäl)   9/10 2016
En blandning av romantisk komedi, slapstick, tragedi. Snygg film som inte vet på vilket ben den ska stå . Kate och kläderna var bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dressmaker