The Education of Shelby Knox

Originaltitel: The Education of Shelby Knox
Regissör:Marion Lipschutz, Rose Rosenblatt
Utgivningsår:2005

Om The Education of Shelby Knox:

Dokumentär om en 15-årig tjejs utveckling från konservativ sydstatsbaptist till liberal kristen och feminist, medan hon kämpar för sexualundervisning och homosexuellas rättigheter i Lubbock, Texas.

Marion Lipschutz, Rose Rosenblatt

Dokumentär

Med i listor: Stockholm XVI Collage
Diskussioner om The Education of Shelby Knox  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Education of Shelby Knox (4 st)
apmannen (Anmäl)   16/11 2006
Jag tycker vi ateister har varit toleranta länge nog nu, dags att ta till vapen och verkställa den slutgiltiga lösningen med bibelbältesmänniskorna.
rockcat666 (Anmäl)   5/2 2006
äckliga kristna jänkare som har sjuka ideal och motsäger sig själva
brtkrbzhnv (Anmäl)   16/12 2005
Filmen utmålar amerikanerna som rätt tokiga, och det kanske de är.
Jon-Olov (Anmäl)   29/11 2005
Gillade den! Högerkristna i Bibelbältet är alltid skrämmande och fascinerande. Har själv rest runt i krokarna där Shelby bor och jag har träffat på många wackos:) Bra och kul dokumentär om nån som har ett brinnade engagemang, och om det motsånd hon möter. Läskigt med predikanten som åker runt och fördömmer homosexuella, men som enligt honom själv inte är homofob... och grym slutkläm med domaren, komunfullmäktige eller vad han var, som åkte fast för att ha sextrackasserat en gymnasietjej och erbjudit henne 500 dollar för att strippa för honom. Och han som var den som var mest emot sexualundervisning i skolan. (Hade filmen bara haft bättre ljud och foto hade det kunnat bli en stark fyra och inte en svag fyra)