The Equalizer 2

Originaltitel: The Equalizer 2
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2018

Om The Equalizer 2:

Robert McCall skipar en obeveklig rättvisa för de utsatta och förtryckta – men hur långt kommer han att gå när det gäller någon han älskar?

Denzel Washington, Pedro Pascal, Ashton Sanders, Orson Bean, Bill Pullman, Melissa Leo, Jonathan Scarfe, Sakina Jaffrey, Kazy Tauginas, Garrett Golden, Adam Karst, Tamara Hickey

Richard Wenk

Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om The Equalizer 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Equalizer 2 (28 st)
mammene (Anmäl)   19:13 21/6
Kanske inte den starkaste trean, men jag kan inte annat än beundra hur Denzel tar sig an sin roll, som vanligt. Vissa skådespelare har bara det och Denzel hör till dem. Visst man vet att han antagligen sopar golvet med bovarna, men det är mer sättet han gör det på. Borde finnas mer moralfigurer som han.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:45 17/6
Småtrött uppföljare som dock fungerar hyfsat. Huvudstoryn känns oinspirerad och är svår att riktigt engagera sig i, det är snarare sidospåren där Denzel går runt och sätter folk på plats som är höjdpunkterna. Han är ju lite av en moralgubbe egentligen, men när han spelas av Denzel så blir han väldigt sympatisk ändå. Hyfsat stark tvåa
Andreas_ (Anmäl)   20:02 20/4
Bättre än första filmen är min bedömning, inte mycket men ett snäpp, är väl lite svag för revenge storys mer än bara beskyddarrollen som första filmen går ut på, Denzel är bra som vanligt, gör sällan ett misstag någonsin och är alltid på topp även om man ser att han börjar bli riktigt gammal nu, däremot känns slutet lite tamt och ingen direkt spänning men filmen som helhet är bra med välgjord action, kul även att se lite av Pedro Pascal från game of thrones i en roll, betyget blir en stark 3:a
Bumbi78 (Anmäl)   23:15 27/3
Inte alls lika bra som ettan, och den svaga 3:an är egentligen enbart för Denzel som är bra även här. Mycket uppbyggnad som mynnar ut i en tunn och förutsägbar final.
XJR (Anmäl)   11:32 27/3
Började bra, i samma anda som ettan, men sen spårade det ur och blev nån slags personlig vendetta mot en person. Blev många lösa trådar, t.ex. varför syntes aldrig gänget han piskade upp igen? De hade knappast nöjt sig med att få pisk, utan hade självklart slagit tillbaka. Mot honom eller hans "skyddsling".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Equalizer 2