What If

Originaltitel: What If
Regissör:Michael Dowse
Utgivningsår:2013

Om What If:

Den hopplöse romantikern Wallace har precis hoppat av sina medicinstudier efter att ha blivit bedragen av sitt livs kärlek och hela hans liv är uppochnedvänt. På en fest träffar han Chantry. De fattar omedelbart tycke för varandra, men Chantry är sambo med Ben och har inga planer på att bryta upp från sitt förhållande. Wallace och Chantry kommer överens om att bara vara vänner, men när Ben tvingas flytta till Irland i jobbet kommer Wallace och Chantry närmre varandra.

Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: Take Me Home Tonight
Originaltitel: Happythankyoumoreplease
Regissör: Josh Radnor
År: 2010
Kärlek i New York
Titel: En italiensk familj på gränsen till sammanbrott
Originaltitel: Mine vaganti
Regissör: Ferzan Ozpetek
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
En italiensk familj på gränsen till sammanbrott
Titel: The Other Woman
Originaltitel: Love and Other Impossible Pursuits
Regissör: Don Roos
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
The Other Woman

Daniel Radcliffe, Zoe Kazan, Adam Driver, Mackenzie Davis, Rafe Spall, Megan Park, Lucius Hoyos, Jemima Rooper, Tommie-Amber Pirie, Meghan Heffern, Jonathan Cherry, Rebecca Northan, Jordan Hayes, Oona Chaplin, Adam Fergus, Sarah Gadon

Elan Mastai

Drama, Komedi, Romantik

The F Word

Kanada, Irland

Recension What If

- Albion1 sätter betyg 3 och skriver:
Här är en romantisk komedi som anser sig vara kvick, modern och oemotståndlig. Till att börja med, karaktärerna har namn som manusförfattarna förmodligen trodde vara mycket originella. Daniel Radcliffe spelar Wallace, en av de osexigaste namn jag kan komma på, och Zoe Kazan spelar Chantry, vilket låter mer indiskt än något annat. Paret träffas på en fest och sedan tillbringar de större delen av filmen...

Recension av What If - Läs hela!

Diskussioner om What If  (0 diskussioner)
Kommentarer om What If (49 st)
V70 (Anmäl)   14:07 21/7
Harry Potter stör, annars mysig.
sven_usling (Anmäl)   21:53 19/7
Mysig, charmig och samtidigt också enormt deprimerande romantisk film. Skådisarna funkar väldigt bra.
Albion (Anmäl)   22:06 15/7
Det här var riktigt trivsamt. Skön atmosfär och bra driv och dialogen bitvis genialisk, och då oftast när Adam Driver är på plats i rutan. Daniel Radcliffe är väl inte rätt person för den här rollen dock. Men som sagt, jag gillar detta och betyget blir en 4;a
Stygga-Vargen (Anmäl)   22:26 2/1
En något udda romcom med bra skådespelare.
KyLLo (Anmäl)   6/4 2018
Sympatiska skådisar, men filmen är uppbyggd enligt standard och inte särskilt kul heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till What If
Se filmen